עמוס ידלין הצטרף ל"מחנה הציוני": "זה מקומי הטבעי"

ראשי "המחנה הציוני" יצחק בוזי' הרצוג וציפי לבני הציגו הערב את "הביטחוניסט" של רשימתם לקראת הכנסת ה-20 - האלוף במיל' עמוס ידלין, מועמד הרשימה לתפקיד שר הביטחון (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(וידאו: אסף מגל - ynet, תמונה: פלאש 90)

ראשי "המחנה הציוני" יצחק בוז'י הרצוג וציפי לבני הציגו הערב (שני) את "הביטחוניסט" של רשימתם לכנסת ה-20 - האלוף במיל' עמוס ידלין, מועמד המפלגה לתפקיד שר הביטחון.

הבחירה בידלין התקבלה לאחר שמוקדם יותר היום הסתיים המשא ומתן בין הרצוג ולבני לבין ח"כ שאול מופז ללא הבנות ומופז הודיע כי אין בכוונתו להצטרף ל"מחנה הציוני".

ידלין אמר באירוע: "נולדתי בבית ציוני והמחנה הציוני הוא מקומי הטבעי. ביטחון ישראל מבוסס על צה"ל כצבא חזק ומרתיע, אך גם על ברית אסטרטגית עם ארה"ב. המזרח התיכון נמצא בחוסר יציבות קיצוני המחייב ראייה אסטרטגית ארוכת טווח".

על התקיפה בסוריה אמש אמר ידלין: "איש לא לקח אחריות, אבל זה מעלה את המתח אל מול הציר הרדיקלי השולל את קיום מדינת ישראל. אויב שלא מכיר בקיומנו ונצטרך להתמודד איתו. כדי לעשות זאת נכון צריך מודיעין מעולה. אפשר לסמוך על הצבא שידע לחשב את צעדיו היטב".

ידלין משמש כיום כראש המכון למחקרי ביטחון לאומי והוא שירת במשך 40 שנה בתפקידים שונים בצה"ל - תשע מתוכן כחבר במטה הכללי. בין השנים 2010-2006 כיהן ידלין כראש אמ"ן, ולפני כן שימש כנספח צה"ל בארה"ב.

היו"ר יצחק בוז'י הרצוג הציג את ידלין: "הוא מהקברניטים המשפיעים במערכת הביטחון בעשורים האחרונים. הוא הוכיח את עצמו כלוחם נועז, המשלב תעוזה עם תבונה מדינית".

לדבריו, "ידלין הוא בעל היכרות עמוקה עם האתגרים הביטחוניים של ישראל. הוא הדמות הביטחונית הבכירה של המחנה הציוני בבחירות הקרובות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר