בעקבות התקלות: "הבית היהודי" תספור קולות מחדש

בעקבות תקלות בסריקת טפסי ההצבעה, הבית היהודי תערוך סריקה מחדש. במפלגה הבהירו כי אין חשש לעיוות תוצאות הבחירות וכי הספירה מחדש נערכת מתוך כבוד למאמצי המתמודדים (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(Ben Kelmer/Flash90)

בעקבות התקלות שנתגלו בסריקות קולות הבחורים בפריימריז במפלגת הבית היהודי, החליטה ועדת הבחירות של המפלגה לבצע ספירה חוזרת של כל טפסי ההצבעה בבחירות שנערכו לפני כשבוע. במפלגה הבהירו כי אין חשש לעיוות תוצאות הבחירות, והליך הספירה המחודש יתבצע רק מתוך "כבוד למאמצי המועמדים והמשאבים שהשקיעו".

''במהלך הסריקה יורשו לנכוח משקיפים מטעם כל מועמד שיחפוץ בכך וכמו כן ימונה משקיף חיצוני'', נמסר מהמפלגה. סריקת הקולות החוזרת צפויה להיערך במהלך הלילה (שני).

על פי תקנות הפריימריז של הבית היהודי, כל מצביע רשאי להעניק לשלושה מועמדים 2 נקודות ולארבעה מועמדים נוספים נקודה אחת. במקרה של מילוי טופס הצבעה בצורה שגויה יבוטל סעיף שתי הנקודות וכל המועמדים שסומנו בטופס יקבלו נקודה אחת בלבד.

מבדיקה שנערכה עלה כי בטפסים שמולאו באופן שגוי הוענקו למועמדים שסומנו באותו הטופס שתי נקודות במקום נקודה אחת וכך נוצר פער של עשרות אלפי קולות.

בסרוגים דווח כי "הבוקר נשלחה לכלל המועמדים הודעה שמסבירה את מקור הטעות והספירה תוקנה". עם זאת, ועדת הבחירות של המפלגה החליטה לערוך ספירה מחדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר