משטרת מחשבות?

ליברמן נגד החרדים: זכויות - רק למצהירי נאמנות לדגל

יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן הודיע באירוע הצגת חברי רשימתו לכנסת ה-20 כי בכוונתו להעביר חוק לפיו בכדי לקבל זכויות מהמדינה כל אדם יצטרך לחתום על נאמנות לסמל, להמנון ולדגל המדינה. ח"כ ישראל אייכלר ל"כיכר השבת": "נצרף לחוק גם שמירת שבת ולימוד תורה" (חדשות, חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: Gili Yaari / FLASH90)

יו"ר "ישראל ביתנו" שר החוץ אביגדור ליברמן הציג הערב (שני) את רשימתו החדשה לקראת הכנסת ה-20. לאחר שבזמן האחרון היה נראה כי הוא "שובר שמאלה", חתך הערב ליברמן שוב לכיוון הימני-ניצי במפה הפוליטית, והודיע כי ינסה שוב להעביר "חוק נאמנות למדינה".

עוד בבחירות 2015

על פי ההצעה שינסה להעביר ליברמן, כל בן 16 שיבקש לקבל תעודת זהות יצטרך לחתום על נאמנות לסמל, להמנון ולדגל המדינה בכדי לקבל ממנה זכויות. הדברים נאמרים כמובן בכדי לחייב את ערביי ישראל להצהיר נאמנות למדינה, אך הדבר יגרום לבעיה קשה גם בציבור החרדי שיתקשה להצהיר נאמנות להמנון, לסמל ולדגל.

ח"כ אייכלר אמר בתגובה לדברי ליברמן בשיחה עם "כיכר השבת": "ביום שליברמן יחוקק חוק לשבועת אמונים כתנאי לקבלת זכויות אזרח, נצרף לחוק את שמירת השבת וחובת לימוד התורה, כתנאי קודם להצהרה".

חזון ליברמן: בני 16 יחוייבו להצהיר נאמנות כשיבקשו תעודת זהות (צילום: Anna Kaplan/ Flash90)

דובר ישראל ביתנו מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "זה לא נגד ערבים ולא נגד חרדים, זה בעד אזרחים. ליברמן רק דיבר על זה ואמר שצריך הצהרת נאמנות ולא הוסיף יותר מזה. כל אחד יכול לפרשן את זה איך שהוא רוצה".

בשנת 2010 אישרה הממשלה חוק ברוח דומה בנוגע להצהרת אמונים של חברי הכנסת. אז הוצע כי חברי הכנסת יאלצו לומר בנוסף ל"אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל ולמלא באמונה את שליחותי בכנסת", גם: "כמדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית, לערכיה, לסמליה".

חברי הכנסת החרדים תקפו אז את ההצעה. ח"כ מנחם אליעזר מוזס אמר: "יהודית אני מבין, דמוקרטית אני גם מבין, אבל אני לא מבין למה צריך את המילה ציונית?". לדבריו, "אני לא מבין איך נכנסת כאן הציונות באמצע? אני מתפלל שלוש פעמים ביום עבור "ציון", אבל זה נראה כמו חוק של משטרת מחשבות. ואם מישהו יצהיר כך, אז בלבו הוא גם יחשוב כך?".

ח"כ דוד רותם אמר אז בתגובה: "אני לא מבין למה החרדים נרתעים מהחוק. החוק לא מבקש מהם להיות ציוניים, אלא רק להיות נאמנים למדינת ישראל שהוקמה כמדינה ציונית, יהודית ודמוקרטית". כאמור, כעת מבקש ליברמן שוב לחייב כל נער במדינה להצהיר נאמנות לדגל, ההמנון ולסמל המדינה.

קראו גם:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר