הקרב על הצוואה

"חוששים שחשבונות הבנק של מרן רוקנו לפני פטירתו"

בני משפחתו של הגר"ע יוסף נגררים לערכאות: אחת מבנות המשפחה סירבה לבירור בפני בית דין רבני בנושא ירושת מרן, ופנתה לבית משפט. בתגובה לפנייה, אישרו בניו של מרן כי קיים חשש ש"חשבונות הבנק של הרב רוקנו קודם פטירתו". הבנים ביקשו לשוב ולדון בפני בית דין רבני ולא בפני ערכאות (חרדים,חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

דרמה במשפחת מרן: בני משפחתו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל טענו בפנייה לבית משפט כי ישנו חשש שחשבונות הבנק של הרב רוקנו קודם פטירתו, כך דווח הערב בחדשות ערוץ 10.

כזכור, בצוואתו כתב הרב זצ"ל כי כל רכושו יעבור לבנו הגאון הרב משה יוסף, אך הדירה ברחוב הקבלן 45 תחולק בין בני המשפחה. ככל הנראה, לא כל בני המשפחה מרוצים מההחלטה של הגר"ע יוסף להעניק בירושה את רכושו לבנו הרב משה שהיה צמוד אליו במשך עשרות שנים ודאג לבריאותו.

אחת הטענות של בני משפחת יוסף היא שחמישים אחוז מהרכוש שייך לרבנית מרגלית יוסף ע"ה, כך הרכוש שלה אמור להתחלק בין כל בני המשפחה. עוד טענה שמעלים בני המשפחה היא כי לאחר פטירת הרבנית מרגלית נמכרו דירות שהיו רשומות על שמה ועל שם הרב זצ"ל, ולא ברור כיצד נמכרו - כדין או שלא, וכי עד כה לא ידוע היכן הופקדו הכספים.

בניו של מרן הגר"ע יוסף בשבעה לפטירתו (צילום: פלאש 90)

ל"כיכר השבת" נודע כי בני משפחת יוסף חתמו על מסמך לפיו יילכו לבית דין רבני בכדי לברר את הצוואה, אך אחת מבנות המשפחה לא הסכימה למהלך וביקשה לפנות לבית המשפט, מה שגרר את המשפחה כולה לערכאות.

בתשובה מצד בני המשפחה, מבקשים הרבנים יוסף לבטל את הדיון בצוואה בבית המשפט ולקיים דיון בבית דין רבני בלבד, על פי ההלכה. בתשובה מציינים בני המשפחה כי אכן יש חשש שחשבונות הבנק רוקנו קודם פטירת הרב.

בתשובה לבית המשפט נמצאים הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, הגאון רבי דוד יוסף והרבנית עדינה בר שלום. יצויין, כי אמירה מסוג זה, לפיה יש חשש שחשבונות הרב רוקנו קודם פטירתו, צפויה לעורר סערה בתוך משפחת יוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר