ארה"ב מצותתת למחשבי צפון קוריאה כבר משנת 2010

פרשת הפריצה לחברת אולפני סוני מסרבת לרדת מהכותרות, וכעת דיווחים מלמדים כי החוקרים האמריקניים גילו שצפון קוריאה עומדת מאחורי הפריצה בעקבות פריצה של ארה"ב עצמה למחשבים בצפון קוריאה שבוצעה כבר בשנת 2010 (מחשבים ואינטרנט)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

פרשת הפריצה לסוני ממשיכה למשוך כותרות: לאחר שה-FBI האמריקני האשים את ממשלת צפון קוריאה בפריצה חסרת התקדים למחשביה של חברת אולפני סוני וזו הכחישה כל קשר, דיווחים מלמדים כי ההאשמה הברורה שיצאה מארה"ב לצפון קוריאה נובעת לא פחות מאשר פריצה שביצעה ארה"ב למחשבים במדינה המסוגרת בעולם.

על פי הדיווחים ב"ניו יורק טיימס" וב"דר שפיגל" הגרמני, הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) של ארה"ב האחראית על מערך הסייבר בארצות הברית, פרצה כבר בשנת 2010 למחשבים העיקריים בצפון קוריאה ולאחר מכן התקינה ציתות שמאפשר לה לעקוב במדויק אחרי פעולות הסייבר של המדינה המסוגרת והמסתורית.

לאחר הפריצה לשרתי חברת אולפני סוני, כך לפי הדיווחים, חקרו הגורמים בארצות הברית את הרישומים שהתקבלו מהמחשבים הנגועים בצפון קוריאה, ומהם עלה באופן חד משמעי כי צפון קוריאה היא זו שעומדת מאחורי המתקפה. על פי הדיווחים, זו הסיבה שארה"ב מיהרה להאשים את צפון קוריאה במעשה.

כזכור, הפריצה למחשבי אולפני סוני בוצעה לפני מספר שבועות, כשמהשרתים נגנב מידע רב ביותר ויקר ערך שגרם לחברה נזקים בסדרי גודל חסרי תקדים, הן בפן הכספי והן בנזק תדמיתי כבד שנגרם בעקבות הדלפות שונות מתכתובות דואר אלקטרוני פנימיים של עובדי ובכירי החברה.

על פי ההערכות, צפון קוריאה היא זו שעמדה מאחורי הפריצה וזאת במטרה למנוע פרסום סרט בשם "ראיון סוף" הלועג למנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און. לאחר הפריצה הודיעה החברה שתגנוז את הסרט בעקבות איומים על פגיעה פיזית "בנוסח פיגועי התאומים" שיבוצעו באולמות הקולנוע שיעזו להקרין את הסרט.

אלא שלאחר התערבותו של נשיא ארה"ב ברק אובמה שכינה את הפריצה "אירוע לאומי", ולאחר לחץ ציבורי שהופעל על החברה, הודיעה חברת אולפני סוני כי תשחרר את הסרט לצפייה באינטרנט.

על פי ההערכות של מומחי סייבר עולמיים שצוטטו באתר ה-BBC, ארצות הברית צותתה למחשבים בצפון קוריאה עוד לפני שנת 2010 ולדבריהם המחשבים בצפון קוריאה נחשבים כיעד של ה-NSA כבר שנים רבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר