רהט: מאות התפרעו ויידו אבנים על שוטרים

אלפים השתתפו בהלוויתו של סאמי אלזיאדנה, שנהרג בהתנגשות עם כוחות משטרה בהלוויתו של צעיר ערבי נוסף. המפגינים זעקו "ממשלת ישראל ממשלה טרוריסטית". צפו (חדשות,ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(וידאו: רועי עידן - ynet)

כ-5,000 בני אדם השתתפו אמש (שני) בהלוויתו של סאמי אלזיאדנה (45) ברהט, שנהרג שלשום במהלך התנגשויות בין כוחות משטרה למפגינים בעיר במהלך הלוויתו של סאמי אלג'עאר, צעיר בדואי שנהרג במהלך פשיטה משטרתית בעיר.

במהלך ההלוויה התפרעו מאות צעירים, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר שוטרים ולעבר תחנת המשטרה בעיר. כוחות המשטרה במקום עצרו שישה מתפרעים. המשתתפים בהלוויה צעקו בין היתר: "נקריב את חיינו למען השאהידים" ו"ממשלת ישראל ממשלה טרוריסטית".

בין המשתתפים בהלוויה היו גם חברי כנסת ערבים. חברת הכנסת חנין זועבי אמרה: "אני מזועזעת מהעדויות ששמעתי על התעללות שוטרים במפגינים שהיו אזוקים".

לדבריה, "מדובר בהתעללות גזענית באוכלוסייה שלמה. אני שומעת שההסתה נמשכת בוועידת ישראל ביתנו ואני אומרת להם: הגיע הזמן שתלכו הביתה יחד עם השר שלכם לביטחון פנים ויחד עם כל האחראים להרג תושבי רהט".

ועדת המעקב של ערביי ישראל הכריזה על שביתה כללית מחר בכל המגזר, ובמהלך היום יתקיימו הפגנות בנגב ובגליל. החשש במשטרה שההתפרעויות האלימות ברהט יגלשו גם למקומות נוספים.

ההתפרעויות ברהט כפי שצולמו מהמסוק המשטרתי (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

מהמשטרה נמסר: "עשרות צעירים רעולי פנים התגודדו סביב תחנת משטרת רהט ויידו אבנים לעבר השוטרים, זאת בתום ההלוויה שנערכה בעיר הערב. שוטרי מרחב נגב פעלו באזור בכוחות מתוגברים ועצרו את מפרי החוק על מנת להשיב את הסדר הציבורי על כנו".

עוד נמסר מהמשטרה: "שישה חשודים נעצרו לאחר שיידו אבנים לעבר שוטרים בתחנת המשטרה ברהט. במהלך הפעילות נפצעו מיידוי האבנים חמישה שוטרים וטופלו על ידי הצוות הרפואי במקום".

מפקד מרחב נגב, תת ניצב אמנון אלקלעי, אמר: "השוטרים גילו נחישות, פעלו תחת מטר אבנים שיודו לעברם ללא הפסקה, והביאו למעצרם של החשודים. ננקוט אפס סובלנות כלפי מפרי החוק. צפויים מעצרים נוספים בימים הקרובים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר