המאבק על הצוואה

הרב משה יוסף: "פוגעים באבא ובי למען בצע כסף"

המאבק על צוואת מרן הגר"ע מחריף: הרב משה יוסף, הבן נגדו מערערים האחים, מגיב לראשונה לטענות נגדו ואומר כי הוא "מצר על הפגיעה הבלתי הגונה בשמו של אבי מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל ובניסיון לפגוע אף בשמי, למען בצע כסף". עורכי דינו תקפו את בני המשפחה על שסירבו לדון בדין תורה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"מ יוסף ואביו מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל (צילום: ארכיון ישי כהן)

הקרב על צוואת מרן • פרסום ראשון: הגאון הרב משה יוסף מגיב הבוקר (שלישי) לראשונה לטענות אחיו ואחיותיו כנגדו באשר לצוואת אביו וטוען כי פגיעה בשם אביו למען בצע כסף.

אמש פורסם כי אחת מבנותיו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, פנתה לבית המפשט בדרישה לבדוק את צוואתו של אביו. מנגד, יתר בני המשפחה, ביקשו להעביר את הדיון לבית דין רבני כדי לדון בדין תורה אך האשימו כי "יש חשש שחשבונות הבנק רוקנו קודם פטירת הרב".

עורכי דינו של הגר"מ יוסף, בועז קראוס וישראל באך, מסרו הבוקר (שלישי) תגובה בשמו של הרב משה ואמרו כי "הרב משה יוסף מצר על הפגיעה הבלתי הגונה ובלתי ראויה בשמו של אביו מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל ובניסיון לפגוע אף בשמו הוא, מתוך מניעים לא ענייניים ולמען בצע כסף".

"מרן זצ"ל הותיר הוראות ברורות וחד משמעיות, בכתב ידו, בכל הנוגע למתנת חיים שהעניק לפני כ-18 שנה לבנו הרב משה יוסף", אומרים עורכי הדין, " כמו כן הבהיר מרן זצ"ל בכתב ידו, חד משמעית, כי כל הפעולות הכספיות שביצע בנו הרב משה יוסף במהלך השנים, בוצעו על פי רצונו והוראותיו הברורות".

"אין אלא להצטער שיש מי מבני משפחתו של מרן זצ"ל, המתעלמים מרצון אביהם ומהוראותיו, ואם לא די בכך - חלקם אף סירב שהדבר יתברר במסגרת הלכתית על פי דין תורה, מקום המכבד את דרכו של אביהם הגדול זצ"ל, ובהתאם לפסיקותיו", הם מוסיפים.

"מאחר וקיימים מסמכים חד משמעים בכתב ידו של הרב, אין כל ספק שהטענות המועלות כנגד בנו, הרב משה יוסף, יתבררו ככוזבות ובלתי הגונות בעליל", סיימו עורכי הדין.

כזכור, בצוואתו כתב הרב זצ"ל כי כל רכושו יעבור לבנו הגאון הרב משה יוסף, אך הדירה ברחוב הקבלן 45 תחולק בין בני המשפחה. ככל הנראה, לא כל בני המשפחה מרוצים מההחלטה של הגר"ע יוסף להעניק בירושה את רכושו לבנו הרב משה שהיה צמוד אליו במשך עשרות שנים ודאג לבריאותו.

אחת הטענות של בני משפחת יוסף היא שחמישים אחוז מהרכוש שייך לרבנית מרגלית יוסף ע"ה, כך הרכוש שלה אמור להתחלק בין כל בני המשפחה. עוד טענה שמעלים בני המשפחה היא כי לאחר פטירת הרבנית מרגלית נמכרו דירות שהיו רשומות על שמה ועל שם הרב זצ"ל, ולא ברור כיצד נמכרו - כדין או שלא, וכי עד כה לא ידוע היכן הופקדו הכספים.

בני משפחת יוסף חתמו על מסמך לפיו יילכו לבית דין רבני בכדי לברר את הצוואה, אך אחת מבנות המשפחה לא הסכימה למהלך וביקשה לפנות לבית המשפט, מה שגרר את המשפחה כולה לערכאות.

בתשובה מצד בני המשפחה, מבקשים הרבנים יוסף לבטל את הדיון בצוואה בבית המשפט ולקיים דיון בבית דין רבני בלבד, על פי ההלכה. בתשובה מציינים בני המשפחה כי אכן יש חשש שחשבונות הבנק רוקנו קודם פטירת הרב.

בתשובה לבית המשפט נמצאים הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, הגאון רבי דוד יוסף והרבנית עדינה בר שלום. יצויין, כי אמירה מסוג זה, לפיה יש חשש שחשבונות הרב רוקנו קודם פטירתו, צפויה לעורר סערה בתוך משפחת יוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר