בחירות 2015

ח"כ משה גפני בראיון: "אין דבר כזה חרדים עובדים"

יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, טוען כי אין דבר כזה "חרדים עובדים", אומר כי הוא "לא מכיר את קמפיין החרד"קים" ואף לא ידע מה פירושן של ראשי התבות הללו. האזינו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

הקרב על החרדים העובדים: יו"ר 'דגל התורה', חבר-הכנסת משה גפני, טוען הבוקר (שלישי) כי מבחינתו אין הגדרה כזו של "חרדים עובדים", מביע חשש כי אלי ישי לא יעבור את אחוז החסימה ואומר: "לא מכיר את קמפיין החרד"קים".

בראיון למרדכי לביא בתוכניתו "שמונה עד עשר" ברדיו "קול ברמה", אומר גפני כי "אין הגדרה כזאת של חרדים עובדים, יש חרדים שמחנכים את הילדים להיות יראי שמיים ואת הבנות בסמינרים. יש כאלו שיצאו לעבוד בפועל אבל את הילדים רוצים שיהיו חרדים".

גפני מנתח כי הבעיה היא במוסדות החינוך: "יש תחרות בין המוסדות לקטלג את התלמידים לפי מוצא, לפי סוגים שונים, או בגלל שיצאו לעבודה. אני גם חרדי עובד ומי שעובד ומבקש לחנך ליראת שמיים הוא חלק מאתנו".

"אני פועל רבות במשך כל השנה למען אלו שעובדים ורוצים להישאר חלק מהציבור החרדי ולהישמע לגדולי ישראל", אומר גפני, "למרן הרב שך עזרו וסייעו בהקמת 'דגל התורה' אנשים חרדים שעובדים. אני נלחם למענם ומנסה לעזור להם להקים מוסדות המתאימים לאופיים. אני פועל במשך כל השנה ולא רק ערב הבחירות".

גפני מוסיף וטוען באשר ל"חרדים העובדים" כי "אין קבוצה כזאת עם מחנה משותף, יש ציבורים גדולים שבחלקם לא לומדים בכולל".

גפני, מוסיף ומשגר עקיצה לעבר אריה דרעי ואלי ישי שנפגשים עם הקבוצות הללו ואומר כי "כדי לקושש קולות יש כאלו שמנסים להיפגש איתם".

באשר למפלגתו החדשה של אלי ישי, גפני מתייחס ברמז ומותח ביקורת: "אני חושש שמישהו מאתנו ייקח קולות ולא יעבור את אחוז החסימה וזאת אחרי קדנציה קשה של פגיעה בעולם התורה ופגיעה בכולנו".

בהמשך הראיון, גפני שב ומתייחס לנושא החרדים העובדים ואומר כי "חרדי עובד שנשמע לגדולי ישראל לא משנה איזה חולצה הוא לובש אז אני חושב שהוא חלק מאתנו".

גפני מוסיף ואומר כי תפקידו הוא לדאוג רק ללומדי התורה. "לא ביקרתי אף פעם בקריה החרדית באונו, התפקיד שלי הוא לדאוג ללומדי התורה, זה לא התפקיד שלי לדאוג שילכו ללמוד באקדמיה. נכון שיש אלפי סטודנטים חרדים ואני מייצג אותם אבל לא בעניין הזה".

"אנחנו צריכים לחזק את לומדי התורה וזה היעד שלנו, לא מעודד את האקדמיה ולא הולך לחזק אותם. אני עוזר להם. לכל מי שבא אליי אבל במישור האידיאולוגי אני סובר לא לעודד אקדמיה".

בסיום הראיון נשאל גפני על קמפיין החר"דקים נגד החיילים החרדים שעורר לא מעט מהומות וגרם לרדיפת חיילים חרדים עד כדי אירועים אלימים, אך גפני טען כי אינו יודע מה זה. "קמפיין החרד"קים אני לא יודע מה זה, אין לי מושגים שכאלה, אפילו לא יודע מה ראשי התיבות הללו, אני מטפל בכולם".

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו "קול ברמה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר