עשרות פגישות עם עיתונאים ולו"ז סותר; כך נראתה השנה של פירון

יומן הפגישות האישי של שר החינוך לשעבר שי פירון פורסם לבקשת התנועה לחופש המידע. בין היתר עולה ממנו כי פירון נפגש עם מי שכיום חשודים בפרשת השחיתות הגדולה בישראל ביתנו, וקיים עשרות מפגשים עם עיתונאים. בנוסף נראה כי פירון 'הבריז' מכנס בו אמור היה להיות הנואם המרכזי

חיים אבני | כיכר השבת |
שר החינוך לשעבר שי פירון (Yonatan Sindel/Flash90)

לאחר שחלק מהמשרדים הממשלתיים חשפו בתקופה האחרונה את רשימת הוצאות הספקים שלהם, חשף השבוע משרד החינוך לבקשת התנועה לחופש המידע את יומנו של שר החינוך היוצא שי פירון. מעלעול ביומן נראה שפירון קיים מפגשים רבים עם עיתונאים ואף נהג להקדיש זמן מיוחד לכתיבת פוסטים בפייסבוק.

עשרות מפגשים עם עיתונאים

מהיומן עולה כי בשנה האחרונה נפגש פירון עם שניים ממי שחשודים כיום בפרשיות השחיתות הגדולות שנחשפו לאחרונה בישראל. בתאריך 16 בינואר 2014 (לפני כשנה) נפגש לפגישה אישית שארכה חצי שעה עם חבר הכנסת לשעבר נחום לנגנטל.

לנגנטל ששימש בעבר כח"כ מטעם מפלגת המפד"ל, שוהה בימים אלו במעצר בית לאחר שנחקר באזהרה בפרשת השחיתות במנהל מקרקעי ישראל שנחשפה בעקבות פרשת השחיתות הגדולה בישראל ביתנו.

בנוסף, הוא נפגש עם ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה, שנחקר לאחרונה גם הוא ואף נעצר למספר ימים בפרשת השחיתות הגדולה. בפגישה לא צוין אם מדובר בפגישת עבודה או בפגישה אישית. עם מנכ"ל מנהל מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן, החשוד גם הוא בפרשה, נפגש השר בנושא "כפרי הנוער".

עוד עולה מהיומן כי פירון נפגש עשרות פעמים עם אנשי תקשורת ועיתונאים, חלקם לצורך הענקת ראיונות וחלקם לשיחות רקע ארוכות. בחלק מן המקרים נראה כי השר לשעבר לא ידע כלל את שמו של העיתונאי או את שם כלי התקשורת ממנו הוא פועל, כך ניתן למצוא פגישה שהוגדרה כ"ראיון עם עיתונאי טייוואני".

סתירה בלו"ז וחצי שעה לכתיבת סטטוסים לפייסבוק

בין הפגישות וסדר היום של פירון, ניתן למצוא מספר פעמים בהם פינה פרק זמן של לא פחות מחצי שעה עבור כתיבת סטטוס בפייסבוק.

בלו"ז נמצאה גם סתירה, כאשר בתאריך ה-18 ליוני 2013 נערך במשכן הכנסת אירוע "רוח יהודית במשכן" בהשתתפות יו"ר הכנסת, בו אמור היה פירון להופיע ולהיות הנואם המרכזי. אלא, שלמרות שהשר אישר את הגעתו לאירוע, נקבעו לו פגישות לזמן האירוע. כשבסופו של דבר הודיע השר לכנסת בבוקרו של יום האירוע כי ייעדר ולא יישא את הנאום, וברגע האחרון ביקש מסגנו, אבי וורצמן, להחליפו. דבר האירוע לא הופיע כלל ביומן של פירון.

(Yonatan Sindel/Flash90)
(Yonatan Sindel/Flash90)

בין לבין, נמצא כי שר החינוך פינה לעצמו זמן לצורך השתתפות בסיום מסכת, כמו גם לארוחת "בראנץ' אצל שרת הבריאות יעל גרמן" או אפילו למפגש עם הזמר החרדי דדי גראוכר שנחשד בעבר בהעברת מעטפות כסף לנהגו האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

תגובות

מדוברות הכנסת נמסר בתגובה: "השר הוזמן ע"י העמותה המארגנת לאירוע ושמו הופיע בהזמנה לאחר שהגעתו אושרה. בבוקר האירוע, התקבלה הודעה שלא יוכל להגיע וסגן השר אבי וורצמן מילא את מקומו".

מלשכת ח"כ שי פירון נמסר: "לעניין נחום לנגנטל, מדובר בפגישה חברית. השר מכיר את נחום לנגנטל עוד מימי בני עקיבא (25 שנה). לעניין פגישות עם עיתונאים – נעשו פגישות כמקובל, לצורך תדרוך והבנה של הרפורמה המקיפה שנערכה במערכת החינוך. בין היתר נערכו פגישות רבות עם עיתונאים חרדיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר