מצעד התועבה: עיריית ירושלים תממן

למרות ההפגנות הקשות והמהומות שאירעו בשנים האחרונות בירושלים בעקבות "מצעד התועבה", עיריית ירושלים החליטה ככל הנראה לממן את המצעד שיעבור בעיר הקודש (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מפגין נגד מצעד הגאווה לפני כארבע שנים (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

למרות המאבקים שידעה ירושלים בשנים האחרונים בנושא הנפיץ "מצע התועבה", החליטה העירייה לממן - ככל הנראה - אירוע כזה שייערך בעוד כחודש ברחובות העיר, תוך אי התחשבות לרגשותיהם של התושבים שומרי המסורת.

האירוע המדובר יתקיים במסגרת אירוע הפסטיבל שמקיימת העירייה במשך ארבעה ימים בחודש פברואר. האירוע זכה לתמיכת תקציבית מצד העירייה לאחר מאבק שניהלו הגורמים בעומדים מאחוריו ולאחר פגישות אינטנסיביות הוא אושר.

בעבר התנגדו לאירועים דומים כל הציבור החרדי שיצא אף להפגין ברחובות העיר ובשל כך הוצבה אבטחה כבדה בכל אזור האירוע ורחובות רבים נחסמו בשל כך. לפי כך, מסתמן כי גם הפעם תהיה אבטחה באזורי המצעד.

לאירוע הזה מתנגדים חברי המועצה הדתיים והחרדים כאחד ובכוונתם לצאת למחאה חריפה כנגד ההחלטה - עד לביטולה.

חבר מועצת עיריית ירושלים, אריה קינג, אמר בתגובה ל"כיכר השבת": "אין מה להיות מופתע מכך שמועצת העיר הנוכחית נותנת ידה למפגן של פריצות בעיר הקודש".

"אני קורא לחברי מועצת העיר שמייצגים את הציבור הדתי על גווניו לא לאשר את תקציב התרבות בעיריית ירושלים שעומד על קרוב ל-100 מיליון שח בשנת התקציב 2015".

לדבריו, "התקציב יובא לאישור ועדת כספים ביום חמישי הקרוב ואני מתכוון לדרוש מחבר מועצת העיר ויו"ר הועדה שמואל שקדי, חבר הסיעה שלי שנבחר על ידי הציבור הדתי לאומי בירושלים לא לעלות לאישור ועדת הכספים את תקציב אגף התרבות.

חבר המועצה הדתיים קרא "לרבני העיר לקיים תפילת זעקה בבית הכנסת בעיריית ירושלים ובהשתתפות חברי המועצה הדתיים".

"החרפה והטינופת שראש העיר מביא לרחובות העיר לא תיפסק עד אשר נבחרי הציבור הדתי יאחדו כוחות במועצת העיר ויסכלו את תוכניות החילון והטומאה של ראש העיר ברקת". סיכם.

חבר הכנסת יעקב אשר מ"יהדות התורה" הגיב: "עיריית ירושלים והעומד בראשה שוברים מדי תקופה שיא חדש של חוסר בושה. למרבה הזעזוע בוחר ראש עיריית ירושלים להביא את העיר הקדושה ביותר לעם היהודי למקום הנמוך והבזוי ביותר".

"בנוסף לדריכה ברגל גסה על חוקי היסוד של העם היהודי, מזלזל ראש העיר ברוב תושבי ירושלים מסורתיים, דתיים וחרדים. גם אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות סולדים ממופעי תועבה אלו כל זאת בנוסף לפן השערורייתי והמרתיח, כשבמקום להפנות את כספי הציבור לצרכים אליהם הם מיועדים, כמו לדאוג לילדי הציבור החרדי בשכונות למוסדות ציבור במבנים ראויים, מפנה העירייה סכומי עתק למופעים פרובוקטיביים, כשרוב משתתפיהם מתגוררים בכלל מחוץ לירושלים. מופע הזוועה הזה הוא בושה לירושלים ובושה לעם היהודי", הוסיף.

יו"ר מפלגת "יחד", חבר הכנסת אלי ישי, מסר בתגובה כי "מוציא מן הדעת לשמוע שעיריית ירושלים מעדיפה להוציא כספים על אירוע מסוכן כזה במקום להשקיע בחינוך ערכי של הנוער בעיר ובתרבות יהודית. לאירוע מבזה שכזה אין מקום במדינה יהודית".

מעיריית ירושלים לא נתקבלה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר