תימן: המורדים השתלטו על ארמון הנשיאות; "זו הפיכה"

כלי תקשורת בתימן דיווחו כי המורדים החותים הצליחו להשתלט על ארמון הנשיאות בבירת המדינה לאחר עימות קצר עם שומרי המקום. צבא תימן: "מדובר בהפיכה" (חדשות מהעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
תימן (צילום: שאטרסטוק)

כלי תקשורת בתימן מדווחים כי המורדים החותים - קבוצת שבטים שמשתייכים לזרם הזיידי של השיעה - הצליחו להשתלט היום (שלישי) על ארמון הנשיאות של הנשיא עבד ראבו מנסור האדי בבירת המדינה לאחר עימות קצר עם השומרים במקום.

הקולונל סאלח אל-ג'מלני, מפקד הכוחות שתפקידם לשמור על הנשיא, טען כי מדובר ב"הפיכה". לדבריו, המורדים שהשתלטו על הארמון קיבלו סיוע מגורמים פנימיים, ובזזו מחסני נשק.

לדברי עדי ראייה, במקום התנהל קרב, אך השומרים נכנעו לאחר זמן קצר בלבד, וכי המורדים השתלטו על כלי רכב משוריינים ששמרו על הכניסה למתחם הארמון.

לדברי מקורות רשמיים במדינה, מתנהלים קרבות בין המורדים לצבא התימני גם במעונו הרשמי של הנשיא בצנעא, שלפי הערכות נמצא במקום.

אמש פתחו המורדים בירי ארטילרי לעבר ארמון הנשיאות. תשעה בני אדם נהרגו ועשרות אחרים נפגעו במהלך הקרבות, כאשר לאחר מכן הוכרזה הפסקת אש. בסוף השבוע חטפו המורדים את ראש המטה של הנשיא, אחמד עוואד בן מובארק.

מה שהצית לכאורה את האש היא התנגדות החותים לטיוטה חדשה לחוקה, לפיה תימן תחולק לשישה מחוזות. החותים תובעים חלוקת המדינה לשני מחוזות בלבד, מה שייאפשר להם להרחיב את סמכותם ולהשפיע על השלטון.

מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, גינה את העימותים במדינה וקרא לצדדים לעצור את הלחימה ולהשיב את הסדר על כנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר