היערכות בצפון: כביש סמוך לגבול נסגר לתנועה

לאחר פריסת סוללות כיפת ברזל אמש, צה"ל נערך לאפשרות של עימות עם חיזבאללה ופרס כוחות בסמוך לגבול הצפוני. כביש הצפון הישן נסגר לתנועה וחקלאים לא הורשו להתקרב לשטחים הסמוכים לגדר (חדשות, צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(וידאו: עידו בקר - ynet)

לאחר פריסת סוללות כיפת ברזל באזור הצפון אמש, צה"ל פורס כוחות גדולים בגבול הצפוני מחשש לעימות עם ארגון הטרור חיזבאללה, שינסה לנקום על חיסול שישה מאנשיו ביום ראשון האחרון.

כחלק מההיערכות, כביש הצפון הישן בקטע אביבים לדוב"ב נסגר היום (שלישי) לתנועה בשל קרבתו לגבול לבנון. בנוסף, נאסר על חקלאים מהמושבים הסמוכים להתקרב לשטחים החקלאיים ליד הגבול. במקביל, נגמ"שים וטנקים עלו לכיוון גבול הצפון.

רשת "אל-מנאר" של ארגון הטרור חיזבאללה דיווחה על פעילות ערה של מטוסי חיל האוויר הישראלי בקרבת הגבול.

טנקים עולים לצפון, הערב (צילום: ג'ורג' גרינברג - ynet)

לאחר שמוקדם יותר היום צוטט מקור ישראלי כאומר שישראל לא ידעה על הימצאותו של המפקד הבכיר האיראני בזירת התקיפה בסוריה, במה שנראה כניסיון להרגיע את הרוחות עם איראן, שהודיעה שתגיב על החיסול, מקור ביטחוני רשמי אמר הערב כי "מדינת ישראל אינה מתייחסת לאירוע בסוריה ולא לפרסומים עליו, פרסומים שאינם מגיעים מגורמים מוסמכים. מדיניות ישראל הייתה ונותרה לסכל כל ניסיון פיגוע טרור נגדה".

כזכור, ביום ראשון דווח כי חיל האוויר הישראלי שיגר שני טילים לעבר שיירת כלי רכב בדרום סוריה סמוך לגבול עם ישראל.
בתקיפה חוסלו שישה פעילי חיזבאללה, בהם ג'יהאד מורנייה, בנו של רמטכ"ל חיזבאללה לשעבר עימאד מורנייה שחוסל בשנת 2008. בנוסף, שישה איראני חוסלו, בהם מפקד בכיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר