צה"ל התקפל

הישג חרדי: בנות לא יזומנו לבקו"ם יחד עם בני ישיבות

סוף ל'לא מתייצבים'? בצה"ל החליטו לא לזמן בנות ללשכת הגיוס ביום בו יזומנו בחורי ישיבות לצו ראשון, וכן לצמצם ככל האפשר את המגע בין פקידות לבני ישיבה, כך דיווח ערוץ 2. שינוי הנהלים מגיע לאחר מאבק ארוך של אדמו"רים בולטים בציבור החרדי, במהלכו אף הצהירו כי יקראו לתלמידיהם לא להתייצב ולהיעצר (צבא)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

המאבק על ההתייצבות הנפרדת: בחודשים האחרונים דנו גדולי ישראל בסוגיית הדרישה הנחרצת להתייצבות בנפרד של בני ישיבות בצו ראשון, כשברקע ניצבת דרישתם של חלק מהאדמו"רים לאפשר לבני הישיבות המתייצבים בלשכת הגיוס להימנע מכל מגע עם נשים המשרתות בבסיס.

במהלך כינוס מיוחד של מועצת גדולי התורה שהתקיים בתחילת החורף, דנו גדולי ישראל בנושא המהותי כשחלקם צידדו באפשרות לאסור את ההתייצבות לכלל הבחורים באם הצבא לא ייעתר לדרישות.

גורמים במשרד הביטחון אף שיגרו לקראת אותו כינוס מסמך בלתי רשמי, שלימד על הבנות מסוימות מול עסקני הציבור החרדי, ולפיהן מסכים צה"ל לדרישות ההנהגה החרדית ויאפשר התייצבות בנפרד לגילאי 16 (זאת למרות שלפני מספר חודשים סירב שר הביטחון משה בוגי יעלון לאפשר זאת בטענה כי הדבר לא מסתדר מבחינה טכנית).

חלק מהאדמו"רים ביקשו לסמוך על ההתחייבות, זאת בתנאי שאכן הגורמים הרשמיים בצבא ובמשרד הביטחון יעמדו מאחורי הדברים. במקביל, העלו חלק מגדולי ישראל את הדרישה האמורה לתנאי הקפדה על כללי צניעות נוקשים יותר, ובקשה לביטול הראיונות האישיים.

בהמשך לאותו כינוס, נועדו מספר אדמו"רים במעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, בכדי להיוועץ בו ולקבל את חוות דעתו בסוגיה המדוברת.

כעת מתברר, לפי דיווח של ערוץ 2, כי צה"ל קיבל את דרישות הרבנים החרדים, ויאפשר החל מהשבוע הבא התייצבות נפרדת של בני הישיבות המגיעים להתייצב בצו ראשון. בנוסף, ישתדל לצמצם את המגע של בני הציבור החרדי עם חיילות ונשים אחרות המשרתות בבסיס. לפי ההחלטה, בנות לא יוזמנו להתייצבות באותו יום בו יזומנו תלמידי הישיבה.

כעת נותר להמתין ולראות האם ומתי יודיעו בחסידויות ויז'ניץ וסלונים שבעקבות ההנחיות החדשות תאפשר ההתייצבות לבני הישיבות במוסדות החסידויות.

גורמים בציבור החרדי מסבירים כי ההישג הגיע בעיקר בשל פעילותם של שלושה אנשים, בהם ח"כ יעקב ליצמן מסיעת אגודת ישראל, משה גפני מסיעת דגל התורה והרב חיים אהרון קאופמן יו''ר ועד הישיבות. "השלושה תיווכו בין גדולי הדור הליטאיים לאדמו"רים החסידיים ותיאמו מול שלטונות הצבא והביאו בסופו של דבר לפתרון המשבר שאיים לגרום למסלול התנגשות בין הציבור החרדי לצה"ל והשלטונות".

בתוך כך, היום הגיע הגאון רבי חיים אהרון קאופמן יו''ר וועד הישיבות אל מעונם של מרנן ורבנן גדולי ישראל ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושר התורה הגר״ח קנייבסקי להזמינם לשמחת נישואי בנו, וסיפר להם על ההישג כשהם משבחים את הפעילות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר