מתיחות בצפון

שני כבישים הסמוכים לגבול נסגרו; מטוסים חגים באוויר

המתיחות בגבול הצפון: שני כבישים הסמוכים לגבול נסגרו לתנועה. כלי תקשורת בלבנון מדווחים על תנועה ערה של מטוסים של חיל האוויר הישראלי בשמי האזור. צה"ל העלה כוננות ופרס כוחות באזור הצפון. חבר פרלמנט לבנוני מטעם חיזבאללה מאיים: "למנהיגי ישראל צפוי עתיד שחור" (חדשות, צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
כוחות צה"ל בצפון, היום (Basal Awidat/Flash90)

המתיחות בגבול הצפון עולה מדרגה. שני כבישים - חלק מכביש הצפון בקטע אביבים לדוב"ב, וקטע הכביש בין מושב זרעית לגבול לבנון - נחסמו לתנועה בשעות האחרונות (שלישי) בשל קרבתם לגבול. במקביל, כלי תקשורת לבנונים מדווחים על תנועה ערה של מטוסים של חיל האוויר הישראלי בשמי האזור.

חבר פרלמנט לבנוני מטעם חיזבאללה איים הערב ואמר כי כל מנהיג ישראלי שינסה להתעמת עם חיזבאללה יעמוד בפני "עתיד שחור".

לדבריו, הניסיון להשתמש בחיסול בסוריה לצרכי בחירות בישראל נועד לכישלון, וכי חיזבאללה מוכן למלחמה ישירה נגד ישראל ובידיו היכולת לנצח. הוא אף הוסיף "איום" ישיר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי הוא עתיד ללכת בדרכו של אהוד אולמרט.

בתוך כך, בשעות האחרונות העלה צה"ל כוחות שריון לאזור הצפון ופרס כוחות בסמוך לגבול עם לבנון. בנוסף, נאסר על חקלאים מהמושבים הסמוכים להתקרב לשטחים החקלאיים ליד הגבול.

במערכת הביטחון חוששים כי ארגון הטרור חיזבאללה ינסה להוציא אל הפועל התקפה משמעותית נגד ישראל בסמוך לגבול, זאת כנקמה על חיסול שישה מאנשיו, בהם גם ג'יהאד מורנייה, מפקד גזרת הגולן של הארגון.

אמש דווח כי צה"ל פרס סוללות כיפת ברזל באזור הצפון, זאת כחלק מההיערכות להתקפה אפשרית של חיזבאללה.

לאחר שמוקדם יותר היום צוטט מקור ישראלי כאומר שישראל לא ידעה על הימצאותו של המפקד הבכיר האיראני בזירת התקיפה בסוריה, במה שנראה כניסיון להרגיע את הרוחות עם איראן, שהודיעה שתגיב על החיסול, מקור ביטחוני רשמי אמר הערב כי "מדינת ישראל אינה מתייחסת לאירוע בסוריה ולא לפרסומים עליו, פרסומים שאינם מגיעים מגורמים מוסמכים. מדיניות ישראל הייתה ונותרה לסכל כל ניסיון פיגוע טרור נגדה".

כזכור, ביום ראשון דווח כי חיל האוויר הישראלי שיגר שני טילים לעבר שיירת כלי רכב בדרום סוריה סמוך לגבול עם ישראל.

בתקיפה חוסלו שישה פעילי חיזבאללה, בהם ג'יהאד מורנייה, מפקד גזרת הגולן של חיזבאללה ובנו של רמטכ"ל חיזבאללה לשעבר עימאד מורנייה שחוסל בשנת 2008. בנוסף, שישה איראנים חוסלו, בהם מפקד בכיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר