רמת הכוננות הועלתה

מפקד נחשון משחזר: "ירינו לכיוון הרגליים של המחבל"

13 בני אדם נפצעו - בהם ארבעה במצב קשה - בפיגוע דקירה בלב תל אביב שביצע פלסטיני תושב טול כרם בן 23. מפקד צוות לוחמי נחשון, בני בוטרשווילי, שהשתלט על המחבל שחזר: "ירינו לכיוון הרגליים, המחבל התמוטט ונפל, אזקנו אותו והתמתנו להגעת השוטרים". המפכ"ל הורה להעלות את הכוננות (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילומים: ynet)

פלסטיני תושב טול כרם בן 23 ביצע הבוקר (רביעי) פיגוע דקירה בלב תל אביב, באוטובוס קו 40 של חברת 'דן' בעת שנסע בדרך בגין בעיר. 13 בני אדם נפצעו בהם ארבעה במצב קשה ושלושה במצב בינוני.

המחבל נמלט מהזירה אך צוות לוחמי יחידת נחשון של שב"ס, ששהה באזור לליווי עצורים, זיהה את המחבל הנמלט, ירה לעבר רגליו עד שנפל ונעצר.

מפקד צוות לוחמי נחשון, בני בוטרשווילי, שהשתלט על המחבל שחזר את שאירע: "באזור גשר מעריב זיהינו התקהלות גדולה ואנשים זועקים לעזרה. הבנו שמדובר באירוע חבלני".

"אני וצוות של שלושה לוחמים נוספים מיחידת נחשון זיהינו את המחבל ורדפנו אחריו", מספר בוטרשווילי. תוך כדי המרדף, מספר מפקד הצוות, "ירינו לכיוון הרגליים, המחבל התמוטט ונפל, אזקנו אותו והתמתנו להגעת השוטרים".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, אמר בזירת הפיגוע כי "משטרת ישראל תמשיך לפעול בנוכחות מתוגברת על מנת להבטיח את בטחון אזרחי המדינה".

בתום הערכת מצב שקיים במקום המפכ"ל עם מפקד המחוז, ניצב בנצי סאו וראש אגף מבצעים, ניצב אהרון אקסול, הוא הנחה על העלאת רמת הכוננות ושמירה על דריכות מבצעית בכלל מחוזות המשטרה.

המפכ"ל שיבח את פעולת כוחות המשטרה שפעלו בזירה ואת כוח שירות בתי הסוהר אשר הביאו לנטרול מהיר של המחבל.

ניצב בנצי סאו, מפקד מחוז תל אביב במשטרה, אמר בזירה כי זהו "אירוע לאומני קשה וחמור". סאו הוסיף ואמר כי המחבל עלה לאוטובוס כ-400 מטרים לפני נקודת העצירה. "מייד עם העלייה שלו לאוטובוס החל לתקוף את נהג האוטובוס בחפץ חד, פגע בו, דקר אותו כמה פעמים ודקר גם כמה נוסעים", סיפר.

"הייתה תגובה מצוינת של נהג האוטובוס. הוא תקף אותו חזרה, הוא התנגד לתקיפה וכך הם גם היממו את המחבל התוקף", סיפר ניצב בנצי סאו.

המחבל (צילומים: ynet)

סאו שיבח את "התושייה והפעילות המצוינת של צוות ליווי עצורים של יחידת נחשון של שירות בתי הסוהר. הצוות הזה היה בנסיעה אחר האוטובוס, זיהה התנהגות חריגה בדרך של האוטובוס ולכן עצר. תוך כדי שנוסעים ירדו מהאוטובוס, הצליח לאתר את המחבל ולהינעל עליו".

"אנחנו במאמץ גדול מאוד לאתר חשודים. אנחנו במאמץ לאתר אם יש לו או אם היו לו סייענים, בחקירה משותפת עם השב"כ", הוסיף סאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר