אלפים יצאו לרחובות ארגנטינה "כולנו ניסמן"

אלפי בני אדם יצאו הלילה לרחובות בואנוס איירס בארגנטינה, להפגין כנגד הממשל בעקבות מותו של התובע אלברטו ניסמן. המפגינים נשאו שלטים "כולנו ניסמן" (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
התובע שנמצא מת, אלברטו ניסמן (צילום מסך )

ארגנטינה סוערת בעקבות מותו של התובע המיוחד אלברטו ניסמן, שחקר את הפיגוע שהתרחש בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה לפני 21 שנה.

אלפי בני אדם המתגוררים בבירת ארגנטינה בואנוס איירס, יצאו הלילה לרחובות להפגין כנגד הממשל שלטענתם מטייח את חקירת הפיגוע שזעזע את ארגנטינה כולה לפני כמה שנים. המפגינים נשאו שלטים "כולנו ניסמן" וקראו לממשל להעמיד לדין את כל המעורבים בפיגוע הזוועה.

בקהילה היהודית אמרו כי עם היוודע דבר מותו של התובע המיוחד, המראות של הפיגוע חזרו והם חשו כאילו הפיגוע התרחש בשנית.

התובע האשים את נשיאת ארגנטינה כריסטינה קירשנר-פרננדס בטיוח חקירת הפיגוע בבניין הקהילה היהודית ב-1994. אתמול התובע אמור היה להתייצב לשימוע בדלתיים סגורות בפרלמנט, בכדי להסביר מהן הבסיס להאשמות מצדו נגד הנשיאה.

ניסמן טען כי הנשיאה פתחה ערוץ חשאי עם איראן כדי לקדם את זיכויים של מחבלים איראנים שהיו שותפים לפיגוע ולפטור אותם מעונש וזאת במטרה לקדם את היחסים המסחריים עם איראן.

בממשלת ארגנטינה האשימו אותו בשקרים והיו מי שטענו כי הוא משרתם של ישראל וארצות הברית בחקירה המדוברת שנמשכת שנים רבות. בממשל דחו את טענותיו נגד הנשיאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר