התערבות פסולה בבחירות?

הבית הלבן: הזמנת נתניהו לקונגרס - חריגה מהמקובל

האם המפלגה הרפובליקנית מנסה להתערב בבחירות לכנסת? יו"ר בית הנבחרים האמריקני ג'ון ביינר הזמין את ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו לנאום בפני חברי הקונגרס זמן קצר קודם הבחירות. בסביבתו של נתניהו אמרו כי ההזמנה לנאום הגיעה משתי המפלגות ואין לה קשר לבחירות, בבית הלבן זועמים (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו נואם בפני הקונגרס, ארכיון (Avi Ohayon/GPO)

האם המפלגה הרפובליקנית החליטה להתערב בבחירות בישראל ולעזור לראש הממשלה בנימין נתניהו? יו"ר בית הנבחרים האמריקני, ג'ון ביינר, הזמין היום (רביעי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום בפני ישיבת הקונגרס ב-11 בפברואר, מספר שבועות לפני הבחירות בישראל.

ביינר אמר: "בזמנים מאתגרים אלה, אני מבקש מראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום בפני הקונגרס על האיום של האיסלאם הרדיקלי ואיראן על ביטחוננו ודרך חיינו".

גורמים פוליטיים מעריכים כי ההזמנה לנאום בפני הקונגרס היא בעצם עזרה של המפלגה הרפובליקנית לראש הממשלה נתניהו לקראת הבחירות הקרבות, כאשר ידוע כי לאחר נסיעות של נתניהו לחו"ל - לנאומים בפני האו"ם או בית הנבחרים, הפופולאריות של נתניהו בישראל עולה.

רשת CNN דיווחה כי ראש הממשלה נתניהו נענה לבקשת יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר ויגיע לנאום. בסביבתו של נתניהו אמרו כי ההזמנה לנאום הגיעה מאנשי שתי המפלגות ואין לה קשר לבחירות בישראל.

עם זאת, אנשי השמאל זועמים. עו"ד אלדד יניב, שהתמודד בפריימריז של "העבודה", עתר בפני ועדת הבחירות וביקש למנוע את שידור נאומו של נתניהו מהקונגרס בטענה כי מדובר בתעמולת בחירות.

(Avi Ohayon/GPO)
(Avi Ohayon/GPO)

במקביל, בבית הלבן תקפו את נתניהו ואת אנשי המפלגה הרפובליקנית. דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, סירב אמנם להתייחס ישירות להזמנת נתניהו לנאום בפני הקונגרס, אך רמז כי הדבר נעשה שלא על פי הנוהל.

לדבריו, הממשל יגיב רק לאחר שיקבל מידע מישראל על תכניתו של נתניהו. ארנסט הוסיף: "נהוג שמנהיג שמגיע לבקר במדינה יוצר קשר עם המנהיג של אותה מדינה. במקרה הזה נראה שלא פעלו לפי הנוהל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר