משה כחלון: "לא אשב בממשלה שתפסול חרדים"

בראיון למשה גלסנר ב"קול ברמה", אמר ח"כ משה כחלון כי לא יהיה חבר בממשלה שתפסול את הציבור החרדי: "בגלל שאני מאמין בזה ולא בגלל שאני מחפש איזה קול של מישהו" (פוליטי)

משה כחלון (Flash90)

בראיון שהעניק הערב יושב ראש מפלגת "כולנו" משה כחלון למהדורה המרכזית ב"קול ברמה", הוא התחייב כי לא יהיה חלק מגוש של ליברמן ולפיד כנגד המגזר החרדי.

"אני באופן אישי אדם מאד מסורתי ומאד קרוב לדת. לומר לך שאני חרדי? התשובה היא לא. לומר לך שאני אתן לפגוע בחרדים? התשובה היא לא. מהניסיון אפשר לראות את זה. פגיעה בדת לעולם לא תהיה במקום שאני נמצא. ולא בגלל שאני חרדי, כי אני יהודי ואני חושב שצריך לשמור על המדינה הזאת כמדינה יהודית... אני לא אתמוך בסנקציות פליליות..."

"אנחנו פונים לכל האנשים שרוצים לשפר פה את החיים שלהם, בדיור, בעבודה, ברמת השכר, בצמצומי פערים. בשל זה קמה "כולנו". ולא חשוב כרגע האם רמת השכר זה 4500 שקלים לחודש או 10,000 או 15,000 – לכל הקבוצה הזאת קשה לחיות כאן בגלל עוולות" אמר כחלון.

"אני חושב שהעשירים הגדולים גם ייהנו מרפורמות וגם ייהנו משיפורים בחיים שלהם. ברגע שאנחנו נפרק את מנהל מקרקעי ישראל ונוזיל את הדיור, ודיור זה ממחוללי העוני הגדולים ביותר שיש, אדם שאין לו דירה, לא יהיה לו חינוך ואין לו תרבות ולא תהיה לו שום אפשרות להתפתח ולהתרחב כי הוא כל הזמן, הראש שלו, מה יהיה עם הדירה כי אין את הארבע קירות לו ולילדיו. לכן, כשנטפל במוקדים האלה, מחוללי העוני, מה שנקרא – כשנייבש את הביצה, היתושים כבר ימותו".

על העובדה שאין ברשימה חובש כיפה אמר: "למפלגה שלנו, יש לה את הקו שלנו, הקו המסורתי שישמור על הערכים היהודיים. זה שאין חובש כיפה זה במקרה, לא שחיפשתי חובש כיפה לשם הסמל וכדי לשמור על המדינה שלנו כמדינה יהודית אפשר לעשות את זה גם מהעמדות שאנחנו מייצגים ומהחינוך שאנחנו הגענו. אם היה חובש כיפה שמתאים למה שאנחנו רוצים אז הוא היה. באמת אני לא רואה בזה מעבר לסימבול".

"לא היה אדם שהתאים לקריטריונים שרצינו. יש הרבה אבל כנראה לא הגיע אלינו. באופן עקרוני אני לא רואה קשר בין הדברים, כמה שינסו לקשור, זה ממש לא קשור: לא צריך להיות עני כדי לטפל בעניים ולא צריך להיות דתי וחובש כיפה כדי לשמור על מדינה יהודית. אני מכיר גם חובשי כיפה שאני הצבעתי הפוך מהם לטובת הדת בהצבעות שהייתי חבר ממשלה. אני חושב שהכיפה האמיתית היא בלב".

על שילוב רחל עזריה ברשימה אמר: "רחל עזריה עשתה הרבה דברים לטובת עם ישראל, לטובת ירושלים, לטובת אימהות עובדות, מעונות, חינוך. יש לה את האג'נדה שלה בעיר. זו לא האג'נדה של כולנו. רחל עזריה תוביל רפורמות ושינויים לטובת המשפחה. אין לנו שום עניין חלילה לשנות מהיחס ומההתייחסות ומהדרך שלנו, כמו שאני לפחות בעשר או ב-11 שנים שהיתי בממשלה וגם בכנסת, אני חושב שהייתי בעל ברית טוב עבורם (החרדים)".

"איפה שאני אהיה", התחייב כחלון "ואהיה בעזרת השם, יהיו לי מספיק מנדטים והרבה, לא יהיו פסילות! אין דבר כזה! לא יהיו פסילות. אני בחיים לא אשב בממשלה שתגיד שחרדים לא איתנו. לא יהיה דבר כזה! ועוד פעם, בגלל שאני מאמין בזה ולא בגלל שאני מחפש איזה קול של מישהו כזה או אחר. החרדים, אני לא יודע כמה הם יתמכו ב"כולנו" אבל זה לא משנה. אני לעולם לא אעשה את זה ותמיד היו לי שותפים חברתיים ביחד, לאורך כל הדרך, יש לי הערכה גדולה מאד למנהיגות החרדית, גם הפוליטית וגם הרבנית. זה אני, פה, לא משהו חדש. בעניין הזה אין משהו חדש"

גלסנר: "כלומר החרדים יכולים להיות רגועים? אתה לא תהיה חלק מגוש של לפיד וליברמן נגד החרדים?"

כחלון: "אני לא אהיה לעולם נגד החרדים".

האזינו לראיון באדיבות קול ברמה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר