ג'ון קרי: ארה"ב תקבל בברכה את ראש הממשלה בנימין נתניהו

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי התייחס לביקורו הצפוי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בארה"ב ונאומו בקונגרס ללא בקשת אישור מהבית הלבן: "נקבלו בברכה" הצהיר (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ג'ון קרי (U.S. Department of State, flickr)

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי התייחס הערב (רביעי) לביקורו הצפוי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בארה"ב ונאומו בפני בית הקונגרס האמריקני, מספר שבועות לפני הבחירות בישראל.

"כמובן שאנו מקבלים את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו שיבוא לדבר בארצות הברית בכל זמן" אמר קרי. יחד עם זאת, קרי ציין כי לא מקובל שראש מדינה מגיע ללא תיאום מראש עם ראש המדינה המארחת: "זה לא רגיל ללמוד על הביקור ממשרדו של מנהיג הרוב בקונגרס".

הזמנתו של נתניהו על ידי יו"ר בית הנבחרים, ג'ון ביינר, עורר סערה וגרר גל של תגובות נזעמות של אנשי השמאל בישראל, הרואים בכך "מתנת בחירות" מהמפלגה הרפובליקנית לנתניהו, זאת מספר שבועות לקראת הבחירות. לדבריהם, מדובר בהתערבות פסולה בבחירות בישראל.

מנהיג הרוב בקונגרס ג'ון ביינר, שהזמין את נתניהו, אמר כי "הקונגרס רשאי להחליט החלטה כזאת בעצמו. לא התייעצתי עם הבית הלבן ולא נראה לי שמדובר בהתגרות".

מוקדם יותר הערב אמר דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט, כי הממשל יגיב רק לאחר שיקבל מידע מישראל על תכניתו של נתניהו. ארנסט הוסיף: "נהוג שמנהיג שמגיע לבקר במדינה יוצר קשר עם המנהיג של אותה מדינה. במקרה הזה נראה שלא פעלו לפי הנוהל".

נתניהו הוזמן בכדי לנאום בנוגע "לסוגיה האיראנית", אלא שמזכיר המדינה האמריקני קרי אמר כי גם בישראל לא מעוניינים בהטלת סנקציות נוספות על איראן. קרי אמר כי "הקולות שמתנגדים עכשיו למו"מ עם איראן הם אותם שהגדירו את ההסכם הזמני כ'אסון' ואמרו שהוא יקדם את תכנית הגרעין האיראנית. למעשה, זה עשה בדיוק את ההיפך, ההסכם הפחית את ריכוז האורניום הנמצא בידי איראן".

מכאמור, קרי טען כי גם בישראל מתנגדים לסנקציות נוספות על איראן: "גורם ישראלי מודיעיני בכיר אמר למשלחת הקונגרס שביקרה רק לאחרונה בישראל כי סנקציות נוספות על איראן יהיו כמו לזרוק רימון לתוך התהליך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר