נגד נתניהו

חילוקי דעות: המוסד נגד סנקציות נוספות על איראן

המוסד מתייצב נגד דעתו ראש הממשלה בנימין נתניהו והודיע לממשל האמריקני כי הוא מתנגד להטלת סנקציות נוספות על איראן. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות "בלומברג" גורמים בכירים במוסד טענו בפני בכירים אמריקאים כי הצעת החוק להטלת סנקציות נוספות נגד איראן תפגע במאמצים להגיע להסכם גרעין (חדשות, מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
רה"מ נתניהו וראש המוסד תמיר פרדו (צילום: Kobi Gideon/GPO/Flash90)

חילוקי דעות? המוסד מתייצב נגד דעתו ראש הממשלה בנימין נתניהו והודיע לממשל האמריקני כי הוא מתנגד להטלת סנקציות נוספות על איראן.

סוכנות הידיעות "בלומברג" מדווחת הבוקר (חמישי) כי גורמים בכירים במוסד טענו בפני בכירים אמריקאים כי הצעת החוק להטלת סנקציות נוספות נגד איראן תפגע במאמצים להגיע להסכם גרעין.

לפי הדיווח, ממשל אובמה משתמש בחילוקי הדעות הללו כדי לטרפד את הצעת החוק שמקדמים הסנאטור הרפובליקני מארק קירק והסנאטור הדמוקרטי רוברט מננדז, שקובעת כי יופעלו סנקציות נוספות אם המשא ומתן ייכשל.

הדיווח ב"בלומברג" מתפרסם בצל הזמנת ראש הממשלה נתניהו לנאום בפני הקונגרס האמריקני על הגרעין האיראני כאשר נתניהו פועל כדי שהממשל האמריקני יקשיח את המדיניות כלפי איראן.

יצוין כי יו"ר היחסים הזרים עם הקהילות הזרות, בוב קרוקר, פועל כדי שיובא הסכם להצבעה בקונגרס במקום סנקציות נוספות. עם זאת, בבית הלבן מתנגדים גם לכך בטענה כי הסנאט לא אמור להיות חלק מהמאמצים הדיפלומטיים מול איראן.

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי אמר אתמול על המתנגדים להסכם עם איראן כי "הקולות שמתנגדים עכשיו הם אותם אנשים שהגדירו את ההסכם הזמני כאסון ואמרו שהוא יקדם את תכנית הגרעין. למעשה זה עשה בדיוק את ההיפך - ההסכם הפחית את ריכוז האורניום".

קרי אף רמז להתנגדות ישראלית לסנקציות נוספות ואמר כי גורם ישראלי מודיעיני בכיר אמר כי סנקציות נוספות יהיו כמו "לזרוק רימון" לתוך התהליך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר