נהג האוטובוס הרצל ביטון יצא מכלל סכנה

נהג האוטובוס שנאבק אמש במחבל ונפצע באורח קשה, שב להכרה ויצא מכלל סכנה. בנו סיפר: "אבא שלי תמיד אמר שיום אחד יעלה לו לאוטובוס מחבל, אבל הוא יאכל אותה" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |

אחרי שמצבו הוגדר קשה מאוד, הרצל ביטון, בן ה-62, נהג אוטובוס קו 40 של חברת "דן" שוב התרחש אתמול (רביעי) פיגוע הדקירה בתל אביב, שב להכרה ויצא מכלל סכנה. כך נמסר הבוקר מבית החולים איכילוב, שבו הוא מאושפז.

יחד עם זאת, מצבו מוסיף להיות קשה וכי הוא עדיין מונשם. הנהג צפוי לעבור ניתוח דחוף להצלת חייו. בבית החולים אומרים כי ביטון סובל מפגיעות בטן לאחר שהמחבל דקר אותו שלוש פעמים ופגע באיבריו הפנימיים.

בבתי החולים איכילוב בתל אביב ו"שיבא" בתל השומר, מאושפזים עדיין אישה וגבר נוספים שנפצעו באורח קשה, אדם אחר שנפצע בינוני ושניים שנפצעו קל. עדיין מוקדם להאריך מתי מועד שחרורם ובבית החולים ממשיכים לתת להם מענה רפואי לבעיותיהם.

סיפורו של נהג האוטובוס שהפך לגיבור הפיגוע, נחשף אט אט. בני משפחתו נאצלים להתמודד עם מצבו הרפואי המדאיג ומנגד עם הרגש מהגעתם של נוסעים רבים שבאים לומר לו תודה לאחר שהציל אותם מהגרוע מכל.

המחבל עלה לאוטובוס ולאחר שתי דקות מזמן הנסיעה החל לדקור את נהג האוטובוס שלמרות זאת המשיך להיאבק איתו ובמקביל בלם בלימת חירום ופתח את דלתות האוטובוס וכך נוסעים רבים ניצלו כשנמלטו מידיו של המחבל.

בניו, יניב ביטון סיפר בבית החולים על אביו: "הוא 24 שנים נוהג באוטובוס, ומה שחשוב לו זה שהנוסעים שלו לא ייפגעו. הוא נאבק וכתוצאה מזה הוא נפגע יותר, למרות כל הפגיעות הוא המשיך להיאבק. לנהגי אוטובוס אין ביטחון. אבא שלי תמיד אמר שיום אחד יעלה לו לאוטובוס מחבל, אבל הוא גם אמר שהמחבל הזה יאכל אותה. הוא ראה מה קרה סביבו באינתיפאדה, הוא איבד חברים. אני רוצה שכל עם ישראל יתפלל לרפואת הרצל שמעון בן פרחה כדי שיחלים ויעמוד לאט לאט על הרגליים".

ראש חטיבת התנועה בדן, מצליח קזיס, עמו שוחח הנהג, סיפר אתמול על שיחת הטלפון הבהולה: "אני מקבל טלפון ב-7:27 בבוקר. הרצל ואני מכירים שנים. אני שומע שהוא בוכה וצועק לי, 'עלה לי מחבל לאוטו, דקר לי את הנוסעים ודקר אותי, יש לי הרבה דקירות בחזה אני פצוע קשה, אם אני אמות תשמור על הילדים שלי, תשמור לי על מתן'. אני לא רוצה למות, תציל אותי, אני הולך למות".

"מאוד קשה לשמוע את זה. הייתי רחוק ממנו, לא יכולתי לעזור לו", אמר קזיס. "אמרתי לו, 'אתה לא תמות', ניסיתי להחזיק אותו בטלפון כדי לראות שמישהו מטפל בו, אבל אז השיחה נותקה. רצתי לכאן. אני מקווה שאלוקים ייתן לו רפואה".

"קודם כל רציתי שיחייה, אני לא רוצה שימות לי. אח שלו הגדול עבד איתי בדן לפני 35 שנים, גם האח השני שלו עבד בדן אך נפטר ממחלה, גם הילדים שלו עובדים בדן, זה כמו משפחה. זה לא נעים". הוא אמר כי עצם העובדה שביטון התקשר אליו מוכיחה עד כמה "הקשר חם. הוא התקשר אלי, לא למד"א, כנראה שהוא סמך דווקא עלי. אני צלצלתי קודם כל למד"א והדרכתי אותם גם לאן לבוא". הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר