מתקפה חסרת תקדים

הרב בעדני: "רבני המזרחי בשפל המדרגה, השתגעו"

הגאון רבי שמעון בעדני, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס יוצא במתקפה חריפה נגד 'הבית היהודי', ואומר כי הם ייזכרו "לדיראון עולם, אין להם מחילה" • בדבריו הוא תוקף את רבני המזרחי שהגיעו לשפל המדרגה כשהורו לבנט לשבת עם לפיד • הגר"ש יוצא גם להגנת יו"ר ש"ס אריה דרעי • פרסום ראשון (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי שמעוד בעדני (צילום: שלומי כהן - כיכר השבת)

בחירות 2015: הגאון רבי שמעון בעדני, חבר מועצת חכמי התורה, יוצא במתקפה חריפה וחסרת תקדים נגד מפלגת "הבית היהודי" ויוצא להגנתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי.

בשיחה שמסר אמש (רביעי) בישיבת "אור דוד" בבני ברק, תקף הגר"ש בעדני את המפלגה הדתית ואמר כי הם מכרו את כל התורה בשביל ארץ ישראל.

"כל אלה שהיו בבחירות האחרונות (הבית היהודי. י"כ) שלא באו אתנו מכל מיני חשבונות מטופשים הם-הם הגרמא שלא היה לנו כוח ולא נכנסנו לקואליציה", האשים חבר המועצת.

"רק ש"ס וג' הולכים ביד אחת נגד כל בעיה של דת ויהדות, אחרים מוכרים את הדת, מוכרים את התורה, מוכרים את הכל, למה? הם אומרים שהם דואגים לשטחים, זה בסדר אבל למה לשכוח את כל התורה? הכל התבטל - רק דבר אחד נשאר להם", תקף הגר"ש בעדני.

"גם הם שתקו, נפל עליהם טמטום, כמו כבשים מסוממים הלכו אחריו" (צילום: פלאש 90)

חבר מועצת החכמים המשיך ואמר כי "עושים עוד מצווה אחד בתורה 'לאומיים', התחברו עם צר ואויב, עם הרבנים שלהם ועם החרד"לים שלהם - נלחמו בתורה הקדושה, זה בושה וחרפה, זה אות קין של כל אלה, לדיראון עולם, אין להם מחילה, חילול ה' הם עשו, כל תשובה לא מועילה, זה חילול ה', שדתיים ילחמו בתורה, דתיים יתנו יד לאדם רע מעללים, צר ואויב (יאיר לפיד. י"כ), שילחם נגד בני הישיבות ויפסוק עליהם בית סוהר, איפה נשמע כדבר הזה? ממש כולם".

"הבית היהודי שהרב עובדיה אמר עליהם שהם לא יהודי, הם הלכו וחברו ללפיד, ריבונו של עולם, משוגע, מפד"ל זו מפלגה דתית, דתי הולך לחבור לאויב ישראל? לאיפה הגענו", תקף הרב בעדני.

הגר"ש בעדני יצא במתקפה גם נגד רבני הציונות הדתית: "עוד יותר, איך הרבנים שלו הלכו אתו (נפתלי בנט. י"כ), משוגעים? השתגעו? הם אמרו לו לך עם הרשע הזה - לא עם הדתיים, ראש הפעור עצמו זה מה שהוא, אבל רבנים שלו שיגידו לו שילך עם לפיד שמבטיח להרוס את התורה? איך הגענו? זה שיגעון".

"רבני המזרחי בשפל המדרגה, השתגעו" (צילום: פלאש 90)

הגר"ש בעדני המשיך ותקף את רבני הציונות הדתית: "רבני המזרחי, איך הגיעו לשפל המדרגה הזו? אתם רבנים, אתם למדתם תורה, אתם יודעים מה-זה תורה, זה מה שמבהיל אותי, לא רק ראש הפעור הזה אלא הרבנים אחריו, איך הרבנים? איך אתם מזלזלים בתורה שאתם לומדים בה?".

הגר"ש בעדני פתח במקפה גם נגד הזרם החרד"לי בציונות הדתית: "יש בניהם גם חרד"לים, יש חרדים ביניהם, גם הם שתקו, נפל עליהם טמטום, כמו כבשים מסוממים הלכו אחריו, איך יכול להיות שרבנים וחרד"לים הם יגידו שילך ויתחבר עם לפיד שמבטיח להילחם בתורה, זה מה שקרה".

בהמשך הדברים הרב הזכיר לשבח את ח"כ יוני שטבון אומר כי "היה רק אחד צדיק בסדום שהצביע נגד".

בדבריו, סיפר הגר"ש בעדני: "אמרו לי שברסלב רוצים להיות אתכם אבל הם לא רוצים בגלל שאריה הוא שמאלני, למה שמאלני? כי לפני שלושים שנה היה את 'אוסלו', ואני זוכר שאז דברנו בזה במועצת החכמים, והחלטנו לא כן ולא לא. למה? כי יעקב אבינו לימד אותנו לעשות שלום, לא הולך אז הולכים למלחמה. אז בגלל שאז שתקו ולא התנגדו, 'אוסלו - אוסלו - אוסלו'".

"הבית היהודי לדיראון עולם; אין מחילה" (פלאש 90)

בשלב זה יצא הרב בעדני להגנה נחרצת על יו"ר ש"ס אריה דרעי ואמר: "אריה דרעי מחליט? אריה דרעי הוא בסך הכל מבצע את מה שמועצת החכמים אומרת, זה מה שהוא עשה, זה לא אריה, אריה רק ביצע את מה שאמרו לו במועצת החכמים לעשות. מה זה אריה? אריה זה ש"ס, אריה הוא אחד המנהיגים, הוא עושה מה שאומרים לו לעשות, אין דבר כזה שהוא יעשה נגד מועצת החכמים, יפטרו אותו".

לדברי הגר"ש בעדני מי שמערער על דרעי מבזה את מועצת החכמים: "אריה מבצע את מה שהוא מקבל ממועצת החכמים לעשות, צריך לצעוק שכל איש ירא ה' שהוא מתפלל ומאמין חייב לעזור לנו, כי חייבים לשמור פה את התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר