מתלבטים בין טאבלט למחשב? קבלו מדריך במיוחד עבורכם

בימים בהם מחשבי הלוח, הטאבלטים, מציגים חומרה די דומה למחשבים הניידים הממוצעים בשוק, ההתלבטות בין רכישת טאבלט למחשב נייד הופכת למשמעותית ביותר. קבלו את המדריך המלא שהכינו מומחי מעבדת Help-PC במיוחד עבורכם (דיגיטל, מחשבים)

נתי אוקה | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כניסתם של הטאבלטים לשוק בישראל בשנים האחרונות הביאה לשינוי משמעותי בתחום המחשבים. אם בעבר ההתלבטות הייתה בין מחשב נייד למחשב נייח, הרי שהיום ישנו שחקן נוסף במגרש שהופך את הבחירה, בינו לבין לפטופ או מחשב נייח, לקשה ומבלבלת עבור רבים, בעיקר לאור עיצובם שובה הלב ויתרונות רבים שמעניקים הטאבלטים החדשים.

אם גם אתם מתלבטים בין קניית לפטופ, טאבלט או מחשב נייח,קבלו את המדריך המדריך שיסייע לכם להגיע להחלטה המתאימה ביותר עבורכם. בכתבה הבאה יוצגו היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם, שיעזרו לכם לבחור את המוצר האידיאלי לצרכיכם.

טאבלט?

השוק רווי, הפונקציונאליות חוצה כל גבול אפשרי, והשוני שקיים בין הטאבלטים מבלבל מאוד. נתמקד כעת בכמה יתרונות וחסרונות המשותפים לרוב הטאבלטים.

היתרון המשמעותי ביותר של הטאבלט הוא היותו קל לנשיאה – מבנהו הדקיק והעדין הופך את אחסונו ונשיאתו בכל תיק לדבר נוח להפליא וזאת בשונה ממרבית הלפטופים הכבדים והגדולים. קלות נשיאת הטאבלט מספקת לנו עולם עשיר של יתרונות שימושיים, כך תוכלו למשל לצפות בסרטון ביוטיוב, לקרוא אי-מייל או סתם כך לשוטט בפייסבוק, בכל זמן ומכל מקום: החל ממקום מרבצכם בסלון ועד לחדר השירותים.

אנשים רבים לא אוהבים לקרוא טקסטים ארוכים מול מסך מחשב מרצד – עבור אותם אנשים, הטאבלט הופך את הקערה על פיה ומספק חווית קריאה נעימה יותר לדעת רבים מהמשתמשים. זוהי אותה החוויה שמושכת גם סטודנטים רבים להשתמש בטאבלט כעזר לקריאת חומר לימודי, מאמרים וטקסטים מדעיים ארוכים.

דפדפן האינטרנט המובנה בטאבלטים הוא נוח לשימוש ומספק חוויה אינטראקטיבית למשתמש – הדפדוף בו הוא נוח ומהיר, צירופן של שתי תכונות אלו מבוקש מאוד בקרב רבים מצרכני האינטרנט שרוצים הכל כאן ועכשיו – זמינותו של הטאבלט היא גבוהה, ובכל עת ניתן לבצע חיפוש מהיר באינטרנט במקום לפתוח לפ-טופ שלא תמיד נוח לקחת לכל מקום בשל גודלו הפיזי. יש שימצאו הנאה רבה ביכולת להפוך את כיוון המסך ממצב אופקי למאונך (ולהיפך) ככל העולה על רוחם ובהתאם למצב הנוח ביותר עבורם לקריאה.

על אף יתרונותיו הרבים, הטאבלט אינו חף מחסרונות. בין חסרונותיו הבולטים הוא היעדר מקלדת כתיבה מלאה, במרבית מדגמי הטאבלט הקיימים בשוק. מי מכם שיבחר לבסוף להתחדש בטאבלט זה או אחר ראוי שיביא בחשבון את העובדה כי הכתיבה באמצעות לחצני המגע בטאבלט עשויה להיות מסורבלת, לא נוחה ורוויה בשגיאות הקלדה הנגרמת מצפיפות הלחצנים.

עניין נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא שיכולותיו הטכניות (מעבד, תוכנות תמלילים,עמידות וכו') של טאבלט יהיו במרבית המקרים נמוכות יותר מאלו של המחשב הנייד שנותן תמורה גבוהה יותר למחיר המבוקש בהשוואה לידידו, מבחינה זו. כך שאם תכננתם לקנות טאבלט חדש עם צפייה ליכולות טכניות גבוהות, דעו שבאותו המחיר אתם יכולים לרכוש לפטופ ממוצע עם פונקציונאליות גבוהה מזו של הטאבלט ולכן, למעדיפים מקסימום פונקציות ויכולות טכניות גבוהות, לפטופ עשוי להיות הבחירה המתאימה יותר.

טווח המחירים בשוק הטאבלטים נע בין 500-4000 ₪ כאשר על טאבלט איכותי תשלמו בממוצע כ-2000 שקלים.

למי זה מתאים:

  • לאנשים שנמצאים הרבה בדרכים ועיקר שימושיהם מתבסס על צריכת תוכן: קריאה, צפייה בסרטים וכו'.

  • אוכלוסייה מבוגרת – בשל הממשק הנוח לשימוש והאפשרות לבצע הגדלה אינטואיטיבית של הכתב.

  • ילדים – לשימוש באפליקציות משחק ופיתוח חשיבה

  • לאנשים המרבים בקריאת ספרים – קיימות מגוון של אפליקציות ייעודיות לקריאת ספרים אשר מאפשרות קריאה נוחה – לשנות את גודל וסוג הגופן, את עוצמת התאורה וכד'.

מחשב נייד?

אחד מהיתרונות שבשימוש בלפטופ הוא בחומרה הכלולה בו. מרבית הלפטופים מצוידים במקלדת מלאה, מסכים גדולים וברזולוציית מסך גבוהה בהרבה מזו של הטאבלט הממוצע בשוק. מקלדת מלאה היא מאפיין נחשק עבור משתמשים רבים שלא אוהבים את חווית הכתיבה על מסך מגע. באמצעות המקלדת ניתן להקליד במהירות ובדיוק רב יותר מאשר על טאבלט. בנוסף, בשל גודלו של המסך התמונות המוצגות בו הן ברורות, דף הדפדפן מציג יותר פרטים, והוא מאפשר צפייה בסרטים בנוחות ואיכות מיטבית.

יתרון נוסף שאין להמעיט בחשיבותו בבואכם לרכוש לפטופ הוא אורך חייו ועמידותו של המחשב בפני נזקי הזמן, זאת בשל מבנהו המאסיבי והחומרים המשמשים להרכבתו, זאת לעומת הטאבלטים – להם נטייה להישרט ולהישבר.

אחד החסרונות של לפטופ אל מול הטאבלט הוא בנוחות הנשיאה. במקור, תוכננו המחשבים הניידים להיות בראש ובראשונה ניידים, אין עוררין על כך שמטרה זו אכן הושגה, אך ניידותם לא מצביעה בהכרח על נוחות נשיאתם: רוב הלפטופים חוצים במשקלם את רף הקילו וחצי, ולכן מלבד חוסר הנוחות והכבדות שבנשיאתם, אלו מביניכם שיבחרו לשאת אותו בתיק גב לאורך תקופות זמן ממושכות, עלולים לסבול מכאבי גב.

טווח המחירים למחשבים ניידים נע בין 900-10,000 ₪, כאשר בתמורה למחשב איכותי תיאלצו להיפרד מ-4000 שקלים לערך.

למי זה מתאים:

  • מחשב נייד הוא עדיין ידידו הטוב של הסטודנט.

  • אנשים שמרבים להשתמש בתוכנות משרדיות לכתיבה וכד'.

  • לאנשים שצריכים לעבוד על כמה יישומים במקביל.

  • למחפשים מוצר בעל עמידות גבוה ויכולות טכניות גבוהות.

אכן, הבחירה היא לא קלה, לאור היתרונות הרבים שמציעים השניים. בקנייתכם השוו בין כמה מוצרים שונים על מנת לבחון לאיזה מהם יש את התכונות הספציפיות אותם אתם מחפשים אך קודם לכן, רצוי שתגדירו לעצמכם במדויק מהם הצרכים שלכם, שכן רק אז תוכלו לעשות בחירה מושכלת שתענה על הציפיות שלכם. בחרו במוצר שעונה לצרכיכם באופן המיטבי ואל תתפתו לקנות רק על פי צו השעה וטרנדים, כי אחרת אתם עלולים להתאכזב.

הכותב הוא מנהל החטיבה הטכנית ברשת מעבדות “הלפ פי סי” (Help-PC), המעניקה שירותי תיקונים ותמיכה במחשבים ביתיים, ניידים וטאבלטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר