המוסד מכחיש ומבהיר: "ראש המוסד לא התנגד לסנקציות נוספות נגד איראן"

המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים בהודעת הבהרה חריגה ויוצאת דופן בה הוא מכחיש את הדיווח באתר "בלומברג" לפיה המוסד מתנגד להחרפת הסנקציות על איראן (חדשות, מדיני)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ראש המוסד תמיר פרדו ורה"מ בנימין נתניהו (צילום: Haim Zach / GPO)

המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים הוציא בצהריים (חמישי) הודעת הבהרה חריגה ויוצאת דופן בה הוא מכחיש את הדיווח באתר "בלומברג" לפיה המוסד מתנגד להחרפת הסנקציות על איראן.

בהודעה נאמר כי "ראש המוסד תמיר פרדו נפגש ב-19 בינואר 2015 עם משלחת סנאטורים אמריקנים. הפגישה התקיימה לבקשת הסנאטורים ובאישור ראש הממשלה. בניגוד לדיווח, ראש המוסד לא אמר שהוא מתנגד לסנקציות נוספות נגד איראן".

"ראש המוסד הדגיש בפגישה את האפקטיביות יוצאת הדופן של הסנקציות המוטלות על איראן מזה מספר שנים בהבאת איראן לשולחן המשא ומתן", נאמר בהודעה.

עוד נאמר כי "ראש המוסד ציין כי בניהול המשא ומתן עם איראן יש להתנהל עם 'גזרים ומקלות' וכיום חסרים 'מקלות'. ראש המוסד ציין כי בהיעדר לחץ חזק לא ניתן יהיה להביא לפשרות משמעותיות בצד האיראני".

"באשר לשימוש במינוח 'רימון יד', ראש המוסד לא התייחס לכך בהקשר להטלת סנקציות, שכאמור בעיניו אלה 'המקלות' שיסייעו בהשגת הסכם טוב. הוא השתמש במונח זה לתאר אפשרות של יצירת משבר זמני בשיחות שבסופו יחודש המשא ומתן בתנאים טובים יותר. ראש המוסד ציין מפורשות כי ההסכם המתגבש עם איראן הוא רע ועלול להביא למרוץ חימוש אזורי".

בסוכנות הידיעות "בלומברג" דווח כי גורמים בכירים במוסד טענו בפני בכירים אמריקאים כי הצעת החוק להטלת סנקציות נוספות נגד איראן תפגע במאמצים להגיע להסכם גרעין.

לפי הדיווח, ממשל אובמה משתמש בחילוקי הדעות הללו כדי לטרפד את הצעת החוק שמקדמים הסנאטור הרפובליקני מארק קירק והסנאטור הדמוקרטי רוברט מננדז, שקובעת כי יופעלו סנקציות נוספות אם המשא ומתן ייכשל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר