בלי מחשבים ומפוצצת ברובוטים: כך תראה שנת 2045

בלי מחשבים, עם הרבה רובוטים שיטיילו לנו בדם, בבית ובעצם בכל מקום וגם עם הרבה טכנופובים שלא יידעו מה לעשות עם עצמם בעולם העתיד. כך תראה שנת 2045 לפי מעבדות קספרסקי (דיגיטל)

(שאטרסטוק)

רובוטים בכל מקום: אפשר להניח כי תוך זמן לא רב אוכלוסיית העולם תכלול מיליארדים של אנשים ומיליארדים של רובוטים. בעוד האחרונים מבצעים את כל העבודה השוטפת והקשה, אנשים יעסקו בשיפורי תכנות השליטה ברובוטים, ותעשיית ה- IT תהפוך לבית עבור החברות שמפתחות תכנות לרובוטים, בדיוק כפי שכעת הן מפתחות אפליקציות שמשתמשים יכולים להוריד ולהתקין.

אלא שגם בני האדם עצמם עלולים להפוך לסוג של רובוטים, ומעבדות קספרסקי מעריכים כי ההתפתחויות הטכנולוגיות הרבות יאפשרו את התקדמות הרפואה. כך בהשתלות יחלו להשתמש באיברים מלאכותיים הנשלטים באופן אלקטרוני והחלפת איברים בתותבים תהפוך להליך כירורגי שכיח.

ננו רובוטים יטיילו עמוק אל תוך הגוף שלנו כדי לספק תרופות לתאים חולים או כדי לבצע מיקרו ניתוחים. חיישנים ינטרו את בריאות האנשים וישדרו את הממצאים אל אחסון ענן אליו ייגש הרופא המטפל. כל אלה אמורים להוביל לגידול משמעותי בתוחלת החיים. ענקית האינטרנט גוגל כבר חשפה את פרויקט הבריאות שמפתחים במעבדות Google X, שבסופו מקווים להציג בחברה גלולה ננו טכנולוגית שתשייט בדם ותגלה מחלות.

עולם חכם - בתים חכמים

אנשים יחיו בבתים חכמים בהם רוב אמצעי הנוחות יהיו אוטומטיים לחלוטין. התכנה אשר תפעיל את הבתים תטפל באנרגיה, מים, אוכל וצריכת אספקה וחידושה. הדאגה היחידה של תושבי הבית תהיה להבטיח שיש להם מספיק כסף בחשבון הבנק כדי לשלם את החשבונות.

האלטר אגו הדיגיטלי שלנו יוצר בסופו של דבר באופן מלא במסגרת תשתית גלובלית אחת - בעלת רגולציה עצמית ואשר תנהל את החיים בכדור הארץ. המערכת תפעל מעט כמו ה- TOR כיום: המשתמשים הפעילים והיעילים ביותר יזכו לזכויות של "מפעילים". המערכת תכוון להפצת משאבים בין אנשים ולמניעת חיכוכים צבאיים ומשברים אחרים.

לא רק המטלות המשעממות יהפכו לחלק מדפי ההיסטוריה – גם הייצור של מוצרים מסוימים לא יידרש יותר. במקום זאת, מדפסות תלת ממד יאפשרו לנו לתכנן וליצור מה שאנו זקוקים לו, החל מפריטים לבית, כגון צלחות ובגדים, ועד לבניית אבני בניין לבתי העתיד.

תם עידן המחשבים

למרות שהמחשב האישי החל את עידן ה- IT, ולמרות העובדה שרבים מאיתנו לא מסוגלים לדמיין לרגע את חיינו בלעדיהם. אבל עד 2045 נראה אותו רק במוזיאונים. ליתר דיוק, כבר לא נצטרך כלי אחד לעבודה עם נתונים – וזה הרי ייעודו של המחשב. יהיה טווח גדול אף יותר של מכשירים חכמים, וגאדג'טים שונים אלה ישתלטו בהדרגה על המשימות של המחשב כיום. לדוגמא, ניתוח פיננסי יעשה על ידי שרת הנשלט על ארגון האחראי על שימוש במסמכים אלקטרוניים, ולא על ידי מחשב אישי של רואה חשבון.

טכנופוביה בעידן העתיד

לא כולם ישמחו לאמץ עולם רובוטי חדש. יצמחו לודיטים (פועלים אנגלים במאה ה- 19 שהתנגדו למהפכה התעשייתית) חדשים שיתנגדו לפיתוח של בתים חכמים, אורח חיים אוטומטי ורובוטים. המתנגדים לפיתוחי ה- IT יתרחקו משימוש במערכות חכמות, התקנים ורובוטים עבור סוגים מסוימים של עבודות, ולא יחזיקו בזהות דיגיטלית.

"קצב הפיתוח הנוכחי של ה- IT הופך את היכולת לחזות מה יהיה בעוד מספר עשורים לקשה ביותר. אך ברור כי בכל שנה הטכנולוגיות שלנו יהפכו לחכמות יותר והאנשים אשר עובדים איתן יצטרכו לעמוד בקצב. אנו יכולים להיות בטוחים כי עברייני הסייבר ימשיכו לעשות כל מאמץ כדי לנצל כל התקדמות ב- IT לטובת המטרות הזדוניות שלהם", אמר אלכסנדר גוסטב, מומחה אבטחה ראשי במעבדת קספרסקי. "אבל לא משנה איך העולם שלנו ייראה בעוד 30 שנים, אנו צריכים להתחיל לשפר את הנוחות, הבטיחות ואיכות החיים שלנו כבר עתה. הטכנולוגיה היא רק כלי, והשאלה האם נשתמש בה לטוב או לרע תלויה רק בנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר