אובמה וקרי לא ייפגשו עם נתניהו בארה"ב

הבית הלבן ומזכירות המדינה הודיעו כי הנשיא ברק אובמה ומזכיר המדינה ג'ון קרי לא ייפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקורו בארה"ב שבועיים לבחירות: זה הנוהל (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו ואובמה (צילום ארכיון: אבי אוחיון, לע"מ)

הבית הלבן ומזכירות המדינה האמריקנית הודיעו כי הנשיא ברק אובמה ומזכיר המדינה ג'ון קרי לא ייפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ביקורו בארה"ב שבועיים לפני הבחירות בישראל.

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ג'ן סאקי הודיעה כי בהתאם ל"פרקטיקה של שנים רבות הנשיא לא נפגש עם ראשי ממשלות או מועמדים בטווח זמן קצר לפני בחירות במדינתם. מכיוון שהבחירות יתקיימו שבועיים בלבד לאחר ביקורו של נתניהו בוושינגטון, הנשיא אובמה לא ייפגש איתו".

כאמור, ראש הממשלה בנימין נתניהו יגיע לוושינגטון בתחילת חודש מרס, שבועיים בלבד לפני הבחירות בישראל, ובין היתר הוא ינאם בקונגרס וישתתף בוויעדת איפא"ק.

הביקור לא תואם מלכתחילה עם הבית הלבן ומשרד החוץ האמריקני, אלא תואם מאחורי גבם על ידי יו"ר בית הנבחרים, ג'ון ביינר הרפובליקני. הביקור היה אמור להיערך כחודש לפני הבחירות, אך נתניהו ביקש לדחות את הביקור ולקיימו שבועיים בלבד לפני הבחירות.

מלשכת ראש הממשלה נמסר מוקדם יותר היום: "ראש הממשלה בנימין נתניהו נענה בחיוב להזמנת יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר, בשם ההנהגה הדו-מפלגתית של בית הנבחרים והסנאט, לשאת דברים בפני מושב משותף של שני בתי הקונגרס. ראש הממשלה צפוי להגיע לארה"ב בתחילת חודש מרץ וישתתף גם בוועידת איפא"ק".

עוד נמסר כי "הנאום בפני שני בתי הקונגרס יעניק לראש הממשלה אפשרות להודות לנשיא ברק אובמה, לקונגרס ולעם האמריקני על תמיכתם בישראל".

ראש הממשלה נתניהו אמר: "לכבוד לי לקבל את ההזמנה הזאת, אשר משקפת את הידידות המיוחדת בין ישראל וארה"ב, כמו גם את התמיכה הדו-מפלגתית החזקה לישראל ברחבי ארה"ב. רק בשבוע שעבר שוחחתי עם הנשיא אובמה על האתגרים המשותפים הניצבים בפנינו מצד הקיצונים האסלאמיסטים, לרבות הטרור המתגבר ושאיפתה של איראן להשיג נשק גרעיני".

נתניהו הוסיף "אני מצפה לאפשרות לחלוק בפני המושב המשותף את חזונה של ישראל לפעולה משותפת על מנת להתמודד עם איומים אלה ולהדגיש את מחויבותה של ישראל לקשר שמאחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר