ראיון מיוחד

ליצמן על אלי ישי: אם יאבד מנדטים ייתן על כך את הדין

ח"כ יעקב ליצמן מתייחס בראיון מיוחד לעיתונאי בני רבינוביץ לסוגיות הבוערות, מצהיר כי לא יישבו עם לפיד ומתעקש כי הברית עם הליכוד הסתיימה. על אלי ישי אומר כי "אם יאבד מנדטים ייתן על כך את הדין". על גפני: "לא הצליחו להפרידו בינינו" ומתייחס גם ל'חרדים העובדים' ולפלג הירושלמי • האזינו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בעד דרעי, נגד ישי. ח"כ יעקב ליצמן (צילום: פלאש 90)

ראיון מיוחד: יו"ר 'יהדות התורה', חבר-הכנסת יעקב ליצמן, נציג הסיעה המרכזית מבהיר בראיון מיוחד לעיתונאי בני רבינוביץ ברדיו "קול חי" כי יהדות התורה כבר לא תהיה אוטומטית עם הליכוד וכי הם לא סגורים עם אף אחד, מצהיר כי לא ישבו עם לפיד, מדבר על יחסיו עם גפני, על ההצלחה בהפלת הממשלה, תוקף את אלי ישי ומתייחס גם לחרדים העובדים ולאנשי הפלג הירושלמי.

המראיין, העיתונאי בני רבינוביץ', פותח ושואל את ליצמן: "איך אתה מעדיף שאקרא לך, חבר הכנסת יעקב ליצמן, יעקב או אולי יענק'ל שזה השם שהכי זורם איתך. באיזה שם אתה הכי פתוח שנוכל להוציא ממך את הכי הרבה כותרות?

ליצמן: "בדקתי בתעודת זהות, אתה יכול לקרוא לי יעקב, ואם בגלל המשכורת אז אולי ח"כ יעקב ליצמן".

ליצמן, עובר ישירות לדבר על הממשלה שרדפה את הציבור החרדי ואומר כי "אנחנו צריכים כוחות עילאיים בכדי לתקן את מה שעשו לנו בקדנציה האחרונה. פגעו ביהדות, בכסף, גיוס, גיור, ועוד חוקים. לכן אני חושב שמה שאמרתי שאנחנו גמרנו עם ביבי ועדיין אני עומד מאחורי זה. זה נגמר, אנחנו לא אוטומטית עם הליכוד, לא במה שכונה 'הברית ההיסטורית'. התחייבנו רק שעד לבחירות לא להקים ממשלה אלטרנטיבית וקיימנו. עכשיו נבוא לשולחן אחרי הבחירות ונחליט מה כדאי, אנחנו לא סגורים עם אף אחד".

"אתה זוכר מה היה בבחירות קודמות", ממשיך ליצמן, "מישהו החרים אותנו. עכשיו פתאום הוא התפייס. הוא מוכן. הוא יהיר. יש הבדל בין בנט ללפיד. לפיד הוא אבי אבות 'אשר קרך', הוא החרים את החרדים, הוא המחבר של כל הגזירות. בנט נגרר אחריו אבל זה הבדל עצום. הוא פסול מבחינתנו. לא רואה מצב שאנחנו יכולים לשבת עם לפיד. אני לא יודע מה שאריה דרעי התכוון או אמר בדיוק. אני מתכוון עוד לפני שבת לשאול אותו למה התכוון".

ח"כ ליצמן במהלך הראיון לבני רבינוביץ (צילום: קול חי)

"יש הבדל ביני לבין דרעי או אפילו גפני", חושף ליצמן, "אני מעולם לא נפגשתי לא דיברתי (עם לפי. י"כ) הם כן".

ליצמן ממשיך ומספר כי "בנושא של הפלת הממשלה היה תיאום למופת עם גפני ודרעי. אני חייב לשבח אותם. סיעת 'ג"ל' התרחבה מזמן לסיעת 'דג"ל' או 'גד"ל' צירפנו את דרעי ואנו מתואמים יחד בכל דבר".

במהלך הראיון, מתייחס ליצמן ליחסיו עם ח"כ משה גפני ואומר כי "בדרך כלל בכל משפחה אפשר לריב אבל שנינו התמודדנו מול אותן בעיות ולכן לא הצליחו להפרידו בינינו. פחדו מאיתנו. זה לא בדרך הטבע הפלת הממשלה אלא נס של ממש".

"יש עיתונאי נחמיה שטרסלר, הוא הבטיח שאם חוק מע"מ אפס לא יעבור הוא יניח תפילין. בזכותנו הוא שם כיפה", מספר ליצמן כדי להוכיח עד כמה זה היה בלתי אפשרי שזה יקרה.

ח"כ ליצמן במהלך הראיון (צילום: קול חי)

באשר לכניסה לממשלה הבאה, אומר ליצמן: "יש לנו דרישות ובלעדיהן לא ניכנס לממשלה אבל לא אחשוף אותן כדי לא לסייע ללפיד".

ליצמן מתייחס לסוגיית החרדים העובדים ואומר: "אין כמו חברי הכנסת של יהדות התורה שדאגו לכולם. גם לעובדים. היה לי בתור שר הבריאות 89 אלף פניות. רובם בכלל לא חרדים. אנחנו כמפלגה דאגנו לכולם. בלי שיבטיחו לנו שיצביעו לנו".

על יחסה של יהדות תורה לנושאים המדיניים והביטחוניים, אומר ליצמן: "אני חייב להבהיר ברור אנחנו מעולם לא מתערבים בנושאי ביטחון. אנחנו סומכים על מי שבממשלה. התלמידים שלנו לומדים. לא הגבנו ולא תמכנו גם בממשלה הקודמת בצוק איתן. לא מתייחסים לנושא אלא אם יש משהו ספציפי ואז שואלים את הרבנים. מועצת גדולי התורה. אבל אין נאומים שלנו בנושאים הללו. בהתנתקות הצבענו נגד. כי כך הורו לנו. העמדה שלי לא חשובה".

ליצמן מתייחס גם לאלי ישי שפרש מש"ס והקים מפלגת עצמאית ואומר כי "כשקרה מה שקרה עם דרעי, שהתפטר, לא היססתי לתמוך בו בצורה גלויה ממקום שהותי בחו"ל. אסור לעשות מחלוקת. אנחנו קוראים לכולם שלא להצביע למפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה. תראה בקדנציה הקודמת אם היה לנו עוד 2 מנדטים".

המראיין העיתונאי בני רבינוביץ (צילום: פלאש 90)

"יש מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל ודגל התורה וגם מועצת חכמי התורה של ש"ס והם קובעים. אסור לאבד מנדטים ומי שיעשה זאת ייתן את הדין".

באשר למצב עם אנשי הפלג הירושלמי אומר ליצמן כי "בבחירות הקודמות הגיע הרבי מגור לרב אוירבך, כולם התאחדו, זה היה הוראת שעה. הציבור מרגיש על כיסו מה שקרה ואין צורך בשכנוע. אחרי כל הגזירות צריך להתמקד בהגדלת ההצבעה הפנימית, אצלינו, נפנה גם לחילונים אבל לא בהיקפים גדולים. נתמקד בציבור פנימה ואפשר להגיע בעבודה טובה למניין מנדטים".

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו "קול חי"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר