הפלג הירושלמי תוקף

"דרעי מוביל פשרה ב'חוק הגיוס' עם יהדות התורה"

בטאון הפלג הירושלמי יוצא במתקפה חדשה בעניין הגיוס, הפעם נגד יו"ר ש"ס אריה דרעי. לפי העיתון, דרעי עומד מאחורי הפשרה המסתמנת של המפלגות החרדיות בחוק הגיוס. "דרעי הוא האדריכל של תוכניות הפשרה בעניין חוק הגיוס, כשהמהלך נעשה לדבריו עם שותפי סוד מיהדות התורה", נכתב (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
דרעי עם גפני וליצמן (צילום ארכיון: אהרן ברוך ליבוביץ)

בטאון מפלגת "בני תורה" של הפלג הירושלמי יוצא הבוקר (שישי) במתקפה חריפה במיוחד נגד יו''ר תנועת ש"ס אריה דרעי וטוען כי הוא עומד מאחורי הפשרה המסתמנת, לדבריו, של המפלגות החרדיות בנוגע לחוק הגיוס.

בעיתון מביאים בהרחבה ציטוטים של דרעי בעניין, כשהאחרון שבהם היה כשאמר כי הוא לא פוסל ישיבה בקואליציה עם יש עתיד ויאיר לפיד וכי יש אפשרות להגיע לפשרה בעניין חוק הגיוס.

"דרעי הוא האדריכל של תוכניות הפשרה בענין חוק הגיוס", נכתב ב'הפלס', "כשהמהלך נעשה לדבריו עם שותפי סוד מרשימת יהדות התורה המצפים ממנו לספוג את הביקורת ולסלול עבורם את הדרך להצטרפות לקואליציה 'בדיעבד'".

בעיתון תוקפים גם את חברי הכנסת של "יהדות התורה" וטוענים כי הם מסתתרים מאחורי גבו של דרעי בעניין: "פרישתו מהזירה הפוליטית היתה עלולה לסכל את כל המהלך, לאלץ פוליטיקאים חרדיים אחרים לשאת לבדם באחריות למהלך המתוכנן ולספוג את הביקורת הציבורית, בלא שיוכלו לעמוד מאחורי המתרס של יו"ר ש"ס".

העיתון מפרסם כי "בכירים בליכוד משרטטים לאחרונה את המתווה שיאפשר שילוב סיעות חרדיות בקואליציה העתידית, תוך השלמתן עם גזירת הגיוס והסכמתן להמשך הפעלתו של חוק 'השוויון בנטל'".

הפלס מצטט את ח"כ יאיר לפיד שהצהיר השבוע כי לא יפסול השתתפות של מפלגתו בקואליציה עם נציגים חרדיים, בתנאי שחוק הגיוס לא יבוטל. "כל עוד השוויון בנטל נשמר, אין לנו בעיה לשבת עם אף אחד", אמר.

במקביל, יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי אמר כי יהיה מוכן לשבת בקואליציה אחת עם לפיד: "אני לא פוסל אף אחד. אם נמצא מכנה משותף, אין לי בעיה. כבר עשינו סולחה בכנסת לפני כמה חודשים".

לדברי העיתון, המייצג את עמדת הפלג הירושלמי, "ההתבטאויות הללו עוררו תמיהה בקרב פרשנים פוליטיים. כיצד יתכן להעלות אפשרות של השתתפות המפלגות החרדיות בקואליציה, כל עוד לא יבוטל חוק הגיוס שהביא בשנה האחרונה למחאה אדירה וקומם את כל הציבור החרדי, החוק הנורא אשר החשש מפניו עמד במרכז הקמפיין של מפלגות אלו ערב הבחירות הקודמות לכנסת".

הפלס טוען כי התשובה לכך טמונה בדברים שאמרו לאחרונה בכירים בליכוד, שחשפו שיחות מוקדמות עם פוליטיקאים חרדיים המוכנים להתפשר בענין חוק הגיוס. על פי תוכנית זו, יישאר כל חוק גזירת הגיוס במתכונתו העכשווית, מלבד הסעיף העוסק בהטלת סנקציות פליליות.

"יצויין", כותב בטאון הפלג הירושלמי, "כי גם הצהרותיו ופעילותו של יו"ר ש"ס בעניין זה, נעשות בניגוד מוחלט להנהגה הרוחנית של מפלגתו. כידוע, הראשל"צ ונשיא מועצת חכמי התורה הגר"ע יוסף זצוק"ל הביע בעבר צערו הגדול בכאב ובדמע מאז בוטל ע"י הבג"ץ ההסדר שהיה נהוג עשרות בשנים, כשהוא תובע להחזיר המצב על כנו ללא שינוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר