איך מגיבה המשטרה על תלונה בפייסבוק שמגיעה עם נ"צ מדויקת

מה קורה כשאזרח מן השורה מעלה לעמוד הפייסבוק הרשמי של המשטרה תלונה על מרגמה שלא התפוצצה ושוכנת במסלול אופניים מתוייר? בועז ארד גילה כי לתת נקודת ציון מדויקת עם קואורדינטות זה לא מה שיגרום למשטרה לעשות משהו (דיגיטל, ברשת)

(צילום מסך)

דברו לקיר, גרסת המשטרה: אם חשבתם שעמוד הפייסבוק הרשמי של משטרת ישראל מהווה התקדמות בשירות שהמשטרה מחויבת לספק לאזרחים, מעצם הגדרתה. כדאי שתחשבו שוב. אתר 404 פרסם בסוף השבוע את סיפורו של בועז ארד, רוכב אופניים מאזור הדרום שגילה נפל של פצצת מרגמה באמצע מסלול הרכיבה שלו באזור שדה בוקר שבנגב.

כמו כל אזרח טוב, בועז דאג לעדכן את משטרת ישראל, אלא שהוא בחר לעשות זאת דרך עמוד הפייסבוק של המשטרה. הוא לא הסתפק בדיווח מעורפל, ושלח תמונה של המרגמה המסוכנת המונחת על המסלול, כשהוא כולל בדיווח גם תמונה של מפה מדויקת עם סימון המקום ונקודת ציון קואורדינטית מדויקת שלו.

אלא, שלהפתעתו הרבה הוא נענה על ידי מפעיל העמוד בטקסט הבא: "שלום בועז ותודה על פנייתך, אנא דווח על הנפל למוקד 100 של המשטרה בצירוף המיקום המדויק".

בועז השיב לתגובה: "הייתי תחת הרושם שזה העמוד של משטרת ישראל וכי כחלק מהגוף הזה, יש לכם יכולת להעביר הלאה מידע לשאר זרועות המשטרה. ציינתי כאן את מיקום הנפל המדויק בקואורדינטות LAT/LON ואפילו צירפתי מפה. אנא עדכנו את המחלקה הרלוונטית בנתונים הללו, תודה".

הדיווח הזה לא מספיק למשטרה (צילום מסך)

גם הפעם מפעילי העמוד סירבו להשיב ברצינות לפנייתו וכתבו: "פנייה זו בפייסבוק אינה מהווה תחליף לדיווח בתחנת המשטרה או במוקד 100. על מנת שיוכלו לטפל באירוע מסוג זה יש צורך בהזדהות המדווח, כולל השארת מס' טלפון ליצירת קשר במידת הצורך".

לאחר תגובות נזעמות של גולשים שהאשימו את המשטרה באחריות למחדל חמור ולאסון שעלול להתרחש + העלאת הנושא בגלי צה"ל, כתב מפעיל העמוד כי: "ראשית, הנושא הועבר מיד לידיעת הגורמים בשטח ונמצא בטיפול. עניין נוסף וחשוב: הדגשנו לא פעם, כולל בתנאי שימוש, שעמוד זה אינו מהווה תחליף לפנייה למוקד 100 בכל נושא הדורש טיפול משטרתי. בכל מקרה, אנו מודים לך על פנייתך החשובה, שיהיה לך שבוע טוב".

במסגרת הדיווח, הבהיר האזרח כי הוא כותב ברשת החברתית בשמו המלא ואף מסר את מספר הטלפון האישי שלו למקרה בו השוטרים ירצו לברר פרטים נוספים. למרות זאת, השוטרים דרשו ממנו לפנות מזמנו ולבוא לדווח בתחנת המשטרה.

התגובה של מפעיל העמוד כי על מנת שהמשטרה תוכל לטפל במפגע עליו לגשת לתחנת משטרה ולהגיש תלונה, גם לא עומדת בקנה אחד עם החוק שעליו אמונה המשטרה ומכוחו היא פועלת. לפי חשיפת הבלוג 404, על פי החוק המשטרה מחויבת לטפל בכל תלונה שהגיעה אליה בכל דרך, ולאו דווקא בתלונות המגיעות אליה דרך תחנת המשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר