ניסיון אחרון למנוע שביתה ב'אגד'

עובדי חברת התחבורה הציבורית "אגד" צפויים לשבות מחר (שני) ושני מיליון נוסעים יסבלו משיבושים. הערב יזמן יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן את הצדדים לשיחה דחופה (תחבורה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: Nati Shohat/Flash90)

אם לא יקרה צעד דרמטי ברגע האחרון, עובדי חברת התחבורה הציבורית "אגד" ישבתו מחר (שני) ושני מיליון נוסעים צפויים לסבול משיבושים. בניסיון אחרון למנוע את השביתה, יזמן יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן את הצדדים לשיחה דחופה הערב במשרדו.

מדובר ביותר מארבעת אלפים עובדים באגפי המינהל והמשק וכן נהגי הקואופרטיב שאינם חברי אגד, שפתחו במחאה לפני מספר ימים, כאשר הגיעו ללא עניבה לעבודתם ולא דיווחו למשרד התחבורה על נסיעתם, כך שהנסיעה נחשבה ככזו שלא בוצעה מבחינת המשרד.

השביתה והעיצומים מגיעים לאחר שלפני חודשיים הוכרז על סכסוך עבודה בחברה, ואולם רק כעת איומי העובדים מתממשים, זאת לאחר שלטענתם הנהלת החברה אישרה תוכנית התייעלות לשנה הקרובה ולפיה יקוצצו מיליוני שקלים וכן יוכנסו שינויים במפות התנועה.

דובר חברת "אגד" רון רוטנר אמר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "מדובר בשביתה בלתי מוצדקת שמתעלמת מהעובדה שאגד כבר מזמן אינו אותו מונופול, השולט ללא עוררין בתחבורה הציבורית, ושאנחנו מחויבים לבצע תוכנית התייעלות בהיקף של כ-100 מיליון ש"ח בשנה על מנת להתאים את הארגון להיקף הפעילות הקיים".

הדובר הוסיף כי "הנהלת אגד לא חרגה כהוא זה מההסכמים הקיבוציים שנחתמו עם הוועד ועם ההסתדרות עצמה, ועל כן לא ברור מדוע ההסתדרות נותנת גיבוי למאבק מנותק זה. הלוואי והעבודה המאורגנת בישראל הייתה דומה לזו שמשתקפת מהסכמי העבודה ובתנאי התעסוקה של עובדי אגד, ששכרם גבוה בממוצע בכ- 30 אחוז מזה של נהגים אחרים בענף התחבורה הציבורית, ושלמרות שפעילותנו הצטמצמה בכ-30 אחוז בעשור האחרון לא פוטר ולו עובד אחד".

"אני מצר על הגישה הדורסנית של ועד העובדים החדש, אשר בהתנהגותו הבלתי אחראית צפוי לפגוע בציבור הנוסעים ולסכן את הביטחון התעסוקתי של כ-6,500 העובדים והחברים באגד". הוסיף.

באשר לשביתה מחר אמר הדובר כי החברה נערכת כדי שלא יהיו שיבושים בלוח הזמנים. "אנו נערכים לגייס את כל החברים בעלי הרישיונות מקרב המנהל והמוסכים על מנת לצמצם את הפגיעה בנוסעים ואני מקווה שעד יום שני יתעשתו ההסתדרות וועד העובדים, ויאמצו גישה הגיונית ואחראית יותר".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי אמר בתגובה: "אני תקווה כי הנהלת חברת אגד תתעשת ותחזור מצעדיה כבר ביממה הקרובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר