סכנה בדרך: כביש 90 צפוי להיסגר

בעקבות שקיעה שנתגלתה בקטע קצר באזור עין גדי של כביש 90 צפוי הכביש להיסגר לתנועה החל ממחר. ראש מועצת תמר: "גזר דין מוות לאזור ים המלח כולו" (חדשות, רכב)

שרון מנדל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (Abir Sultan/Flash 90)

כביש 90 שהינו כביש ארצי המצוי באחריות משרד התחבורה עלול להיסגר החל ממחר (שני) לכל רוחבו בקטע קצר סמוך לקיבוץ עין גדי, בעקבות שקיעה של 5 ס"מ שנתגלתה בחלקו המזרחי של הכביש לאורך כ-5 מטרים.

במועצה האזורית תמר ובמשרד התחבורה לא מוכנים לקחת סיכונים. בפגישת חירום שהתקיימה היום במשרד התחבורה, בהשתתפות ראש המועצה דב ליטבינוף וגורמים נוספים, הוחלט לחסום לעת עתה את הקטע ששקע ולאפשר לתנועה בכביש לזרום לשני הכיוונים בצידו המערבי בלבד, תוך האטה בקטע המדובר בשל המעבר לנתיב אחד עבור שני הכיוונים.

בפגישה סוכם כי מחר בבוקר יסיירו במקום אנשי המקצוע של משרד התחבורה ויקבעו האם לסגור את כביש 90 לכל רוחבו ולהתחיל ביישום הכשרת קטע מעקף שיעבור מערבית לכביש 90 באזור האמור.

יחד עם זאת, עדיין נדרש פתרון מיידי, כך דורש ראש מועצה אזורית תמר ממשרד התחבורה. כביש המעקף צפוי להתחיל ולהיבנות רק בעוד שבועיים, תהליך שעלול להתארך עד למספר חודשים, ולכן יש להביא פתרון מיידי, החל ממחר בבוקר בכדי שלא ישובשו אורחות חיי התושבים באזור.

אזור ים המלח הדרומי סובל כידוע מזה שנים מתופעת הבולענים. אין להוציא מכלל אפשרות כי יריעות מיוחדות המונחות מתחת לכביש הן שמונעות יצירת בולען שעלול היה להוביל לתוצאות הרסניות.

דב ליטבינוף, ראש המועצה האזורית תמר, אמר: "ראשית אני מבקש את התערבותו הדחופה של שר התחבורה ישראל כץ. מדובר בנושא אקוטי שעלול לשנות את אורחות חיי התושבים ויתרה מכך להוות גזר דין מוות לאזור ים המלח כולו.

"לא נסכן אף ילד ואף נהג. עם זאת, אני דורש ממשרד התחבורה פתרון מיידי שייושם החל ממחר, ולא יפגע במרקם החיים באזור. סגירת כביש 90 ללא חלופה מיידית הולמת משמעותה שילדים לא יוכלו להגיע לבתי הספר, שלרכבי חירום לא תהיה אפשרות להגיע לבית חולים וגזר דין מוות לתיירות ולבתי המלון שיתקשו לקבל אספקה ויסבלו מביטולים של אורחים שיחששו להגיע".

ראש המועצה הוסיף: "כך גם לגבי המפעלים והעובדים באזור כולו, ותושבי המועצה שייאלצו להיות נצורים ביישוביהם. ללא כביש 90 – שהינו ציר הגישה היחיד לאזור ים המלח, כל האזור כולו, יהיה כלא היה ואפשר יהיה למוחקו ממפת המדינה".

כאמור, החלטה סופית תימסר מחר בתום סיור אנשי המקצוע במקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר