פרסום ראשון

המקום השלישי ברשימת אלי ישי: מיכאל עייש מצפת

בצל ההתגוששות מול מפלגת 'עוצמה יהודית' ומיכאל בן ארי בקרב על קולות הימין ובצל המגעים עם הרבנים התימנים, ל"כיכר השבת" נודע כי אלי ישי החליט להציב במקום השלישי ברשימת מפלגתו את מיכאל עייש מצפת, המשמש כמנכ"ל מוסדות 'יתד התשובה' בצפת שבראשות הרב רפאל כהן (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אלי ישי (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

פרסום ראשון: במקום השלישי ברשימת מפלגת "יחד - העם איתנו" של ח"כ אלי ישי יוצב מיכאל עייש, מנכ"ל מוסדות 'יתד התשובה' בצפת, כך נודע ל"כיכר השבת".

בימים הקרובים יסגור אלי ישי את הרשימה איתה יתמודד בבחירות הקרובות ובצל ההתגוששות מול מיכאל בן ארי ועוצמה יהודית, נודע ל"כיכר השבת" כי המקום השלישי ברשימה כבר נסגר.

כאמור, ישי החליט להציב במקום השלישי את מיכאל עייש, מנכ"ל מוסדות 'יתד התשובה' בראשות הרב רפאל כהן מצפת.

עייש, בן 50, נולד בצפת בשנת 1965 הוא בוגר ישיבת 'אור החיים' בירושלים ומשמש כאמור כמנכ"ל מוסדות "יתד התשובה" בצפת. תחת ניהולו גני ילדים, תלמוד תורה "פרחי כהונה" בי"ס תיכון לבנות, ישיבה קטנה וכולל אברכים לרבנות ודיינות.

עייש יהיה הנציג החרדי השני ברשימה, אחרי אלי ישי, ויוצב אחרי יוני שטבון. תקוות מפלגת 'יחד' שהרב רפאל כהן, שנחשב לאחד הרבנים הבולטים בצפת, יצליח לגרוף אחריו קולות רבים למפלגה החדשה בראשות ישי.

מוקדם יותר דווח ב"כיכר השבת, כי מפלגת 'יחד' בראשות ח"כ אלי ישי נמצאת בימים אלו במשא ומתן מתקדם עם רבני העדה התימנית בישראל, בכדי שאלו יתמכו במפלגתו ובתמורה יינתן להם נציג תימני, במקום ריאלי ברשימת המפלגה החדשה.

ל"כיכר השבת" נודע כי בין היתר נפגש ח"כ ישי בסוף השבוע עם הגאון הרב יצחק רצאבי, מי שנחשב לאחד מבכירי רבני העדה, אך הפגישה טרם הבשילה לכדי תמיכה סופית בישי.

מי שככל הנראה יוצב ברשימה הוא ברק צברי, סגן ראש העיר אלעד, שכבר הודיע במשך השנה כי ברצונו ללכת לפוליטיקה הארצית.

במהלך החודש האחרון התנהלו שיחות ארוכות בין ישי לצברי, ולדברי גורמים המעורבים בנושא, ההסכם צפוי להיחתם כבר ביממה הקרובה.

צברי עצמו אמר הבוקר, כי הוא מחזיק בחתימות של כל הנהגת רבני תימן, ובהם גם הגאון רבי שלמה מחפוד. "אנחנו נביא לפחות 25 אלף קולות", אמר.

יצוין כי בניגוד לרבנים שיתמכו בצברי, עומד הגאון רבי שמעון בעדני, חבר מועצת חכמי התורה ומנהיגה של יהדות תימן בארץ הקודש, שממשיך לתמוך בתנועת ש"ס. כך גם חלק מרבני תימן, כדוגמת הגאון רבי שלמה מחפוד, שחתמו על הקריאה, להישמע להוראות מועצת חכמי התורה של ש"ס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר