5 סימנים שאתם צריכים לקחת הפסקה מהוואטסאפ

אם אתם משקיעים זמן בעיצוב סלט שיוכל לככב כתמונת שער במגזין אוכל וחשים חרדה עמוקה כשהסוללה של הסמארטפון עומדת להיגמר - כנראה שאתם מכורים • 5 סימנים שאתם צריכים לקחת הפסקה מהוואטסאפ (משפחה)

חיה כהן | כיכר השבת |
נכנסים עם הוואטסאפ? אתם מכורים (צילום: shutterstock)

בחברה אובססיבית לטכנולוגיה, בה נשלחים 500 מיליון ציוצים מידי יום ו-1.28 מליארד אנשים משתמשים בפייסבוק על בסיס קבוע, היכן עובר הגבול בין עדכון ברשתות חברתיות להתמכרות מוגזמת שדורשת טיפול?

ד"ר אלכס סו-יאנג פאנג, מומחה לטכנולוגיה ומחבר הספר "התמכרות להסחת דעת" מונה חמישה סימנים נפוצים ביותר שאם אתם מזדהים עם אחד מהם או יותר, כנראה שאתם מכורים:

1. אתם משקיעים במנות אוכל רק כדי לשתף באינסטגרם:

האם אתם מבלים זמן נוסף להכין סלט שיוכל לככב כתמונת שער במגזין אוכל או משקיעים בדברים קטנים וסתמיים, רק כדי להיראות מתוחכמים יותר? זה סימן שאתם זקוקים להפסקה. "לחשב מה תעשה, לאן תלך וכיצד מתוך שיקול של איך זה יתקבל בעיני החברים ברשת החברתית, מערער את היכולת שלך להיות אתה בעצמך" מציין פאנג.

2. החברים ברשתות החברתיות יודעים ששטפתם את הרכב הבוקר:

לכל אחד יש את החבר הווירטואלי הזה, שמשתף כל פרט מחייו, עד מיאוס. למרבה הצער, גם אתם יכולים להיכנס לקטגוריה הזו, ודי בקלות: "עדכונים בלתי פוסקים על מה שאתה עושה לאורך היממה, או הצורך הקבוע לדווח על המחשבות שלך בזמן אמת, מצביעים על כך שהמדיה חברתית משתלטת על החיים שלך", אומר פאנג. "יש רק 24 שעות ביום. ככל שאנחנו עסוקים בשיתוף מה שאנחנו עושים שעה-שעה, כך אנו מאבדים זמן יקר עבור מטלות שעלינו לעשות או ליהנות מפעילויות פנאי".

3. אתם יודעים יותר ממה שאתם צריכים על החברים הווירטואליים:

אפשר להיות מעדכן סטטוסים כפייתי, אך לדעת יותר ממה שאתם צריכים על אנשים שהקשר ביניכם וירטואלי בלבד - זהו עניין חמור לא פחות. "אם אתה יודע שההוא שפגשת פעם אחת באירוע מטעם העבודה קנה אתמול בית, וגרוע מכך - אישרת השתתפות בחנוכת הבית, כדאי שתשקול מחדש את הזמן שאתה מבלה באינטרנט. "האירוניה ברשתות החברתיות, היא שלמרות היותן כלי נהדר לשמירה על קשר עם ידידים רחוקים, יותר מידע עליהם עלול להחליש את היכולת שלנו להכניס את חיינו שלנו בפרופורציות הנכונות" אומר פאנג.

4. אתם חשים שהחברים הרבה יותר מצליחים/מאושרים מכם:

הקידום של ההיא, האירוסין של ההוא והחופשה שווה של ההם באיטליה - גלישה בפיד החברתי, עשויה להוביל לטביעה בחיים הטובים של אחרים ומשם הדרך קצרה לתחושות של קנאה. מחקרים מוכיחים כי בילוי זמן רב מדי במדיה החברתית עלול לגרום לתחושות של דימוי גוף שלילי בקרב נשים, להגברת חרדה ואף פגיעה במערכות היחסים. "כאשר ההתעדכנות בחייהם של אחרים מתנגשת בשמחת החיים והאושר שלכם, זה הזמן לקחת הפסקה" קובע פאנג.

5. אתם חשים חרדה כשהסמארטפון לא נגיש:

האם אתם בודקים מה חדש בפייסבוק בין הרמזורים או תוך כדי שיחה עם חברים? האם אתם פותחים את הוואטסאפ ברגע שקמתם או רגע לפני שאתם נרדמים? "ככל שאתם מבלים זמן רב יותר ברשות החברתיות, כך פוחתים נושאי השיחה המעניינים, אלו שבאמת שווים הקשבה" אומר פאנג. חשבו על כך: כמה שיחות או אירועים אמיתיים החמצתם בגלל הטלפון, למרות שפיזית נכחתם שם? "ככל שאתם מחלקים 'לייקים' לכל אחד, כך העולם הפנימי שלכם הופך לאהוב פחות ופחות" מסביר פאנג.

לקחת הפסקה מהרשתות החברתיות ב-3 צעדים:

1. הקצו זמן קצוב בכל יום להתעדכנות ברשתות החברתיות. "כמו שאתם מקציבים זמן לעבודה, לארוחות ולשינה, אין סיבה שתקציבו זמן להתעדכן" אומר פאנג.

2. הגבילו את נושאי הסטטוסים שאתם מעלים והימנעו משיתוף במחשבות מיותרות, תמונות אוכל לא רלוונטיות או סלפי לא מוצלח.

3. לבסוף, כשתהיו בשלים לכך, אתגרו את עצמכם להימנע לחלוטין מרשת חברתית אחת במשך שבוע שלם. כדי להקל עליכם, כדאי למחוק מהטלפון למשך שבוע את האפליקציה לפייסבוק, הוואטסאפ, הטוויטר או האינסטגרם.

"האם תרגישו טוב או רע יותר? יתכן שתמצאו סיפוק רב יותר בחיים ללא רשתות חברתיות" מסכם פאנג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר