פרסום ראשון:

קרית יובל: הושגה הסכמה סביב תקציב לפעילות לחיילים בודדים

לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" כי בכוונת החילונים להפגין נגד התנגדות החרדים להעברת תקציב עבור חיילים בודדים בשכונת קריית יובל, הצדדים הגיעו להסכמה (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ניר ברקת (צילום: Miriam Alster)

שעות אחדות אחרי הפרסום ב"כיכר השבת" כי בכוונת החילונים לקיים הפגנה הערב (שלישי) במועצת העיר נגד התנגדות הנציגים החרדים להעברת תקציב עבור חיילים בודדים בשכונת קריית יובל, מסתמן כי הצדדים הגיעו להסכמה.

ל"כיכר השבת" נודע כי סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, צביקה כהן, הגיע להסכמה עם ראש העיר ניר ברקת ולפיה בעוד מספר שבועות ידונו הצדדים סביב סוגיית אי הטיפול הראוי במוסדות החינוך החרדי בשכונת קריית יובל ובתמורה לכך הנציגים החרדים לא יביעו את התנגדותם להעברת התקציב לחיילים הבודדים.

מדובר בתקציב הנאמד ב-110 אלף שקלים עבור פעילות חיילים בודדים אותו ניסה להעביר מנהל קהילתי יובלים אך הנציגים החרדים סברו כי אין להעבירו מאחר והמינהל מפלה לרעה את החרדים המתגוררים בשכונת קריית יובל הנמצא באחריותו. בעקבות ההסכמה התקציב ככל הנראה יועבר.

סגן ראש העיר מטעם ש"ס ומחזיק תיק החינוך בעירייה, צביקה כהן אישר את הפרטים בשיחה עם "כיכר השבת" ואמר כי "אני מאמין ומקווה שראש העיר קשוב לצרכים האלה. פתרנו את הנושא בדלתיים סגורות. אני ממליץ לחבריי שהם חלק ממני ואני חלק מהם שלא יבצר מצב שהציבור לא יקרא אותנו נכון ובמשבצת של החייל הבודד יש לא מעט רגישויות ועם זה לא מתעסקים".

מחזיק תיק החינוך קבל על חוסר השוויון בין תושבי השכונה החרדים ושאינם בנושא החינוך ואמר כי "אין ספק שהמאבק בקריית יובל הוא מאבק של כל מי שעיניו בראשו ובוודאי אם הוא בא מתנועה חרדית. אי אפשר בשום אופן לומר לחבורה ענקית (המגזר החרדי - צ"ג) לא יהיה לכם מוסדות חינוך או לא יהיה לכם דברים אלמנטריים. אנחנו דורשים את המינימום שבמינימום לגבי השכונה הזאת". הוסיף.

"אני מאמין ומקווה שראש העיר קשוב לצרכים האלה. פתרנו את הנושא בדלתיים סגורות. אני ממליץ לחבריי שהם חלק ממני ואני חלק מהם שלא יבצר מצב שהציבור לא יקרא אותנו נכון ובמשבצת של החייל הבודד יש לא מעט רגישויות ועם זה לא מתעסקים".

כהן רומז כי במידה ובקשותיהם לחינוך החרדי לא יתקבלו, הם יפעלו בהתאם. "יש צמתים אחרים שאפשר להיפגש בהמשך החיים ולכן פניתי אל חברי המועצה לאו דווקא מש"ס ואמרתי שאני לא חשוב שבעת הזו נכון להתחשבן במשבצת החיילים הבודדים".

סגן ראש העיר ויו"ר תנועת "התעוררות" שהוביל את המאבק, עופר ברקוביץ, מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "הניסיון לקשור בין סוגיית מוסדות החינוך בקריית יובל לבין פרויקט בית לחיילים בודדים, הוא בדיוק מה שהופך חלק מהנציגים החרדים לפוליטיקאים מגזריים צרים שמסבים נזק לציבור החרדי".

"פינדרוס והלפרין מצאו דרך לרדת מהעץ של הפגיעה בחיילים בודדים, ומה שחשוב שהחיילים לא ייפגעו והפרויקט יאושר. לא נשלים עם חציית קו האדום שנעשתה כאן והפגיעה בקודש הקודשים של החברה הישראלית. נידרש למצוקות של כלל האוכלוסיות בירושלים, חילונים או חרדים, מבלי לפגוע בעשייה ובמינים לצרכים שונים", הוסיף.

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר חבר המועצה נחמניאל סבן: "אני שמח שהצלחנו להגיע לסיכום, ושסוף סוף ימצא פיתרון למצוקה הקשה של מוסדות החינוך בקריית יובל. אנו לא נגד חיילים בודדים חלילה, אבל ההתנהלות הפוגענית של המינהל הקהילתי הכריחה אותנו לנקוט בצעד דרסטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר