הסנאט מצטרף לאובמה ונגד נתניהו: הקפאת סנקציות נוספות על איראן

סנאטורים דמוקרטים רבים שיגרו מכתב לנשיא ארה"ב ברק אובמה בו הודיעו לו כי הם מקפיאים את קידום הסנקציות הנוספות על איראן, זאת נגד דעתו של נתניהו (חדשות, בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו ואובמה (Miriam Alster/Flash90)

על רקע הסערה סביב ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בארה"ב ונאומו בפני בית הנבחרים האמריקני שבועיים בלבד לפני הבחירות בישראל, קבוצת סנאטורים דמוקרטים ממפלגתו של הנשיא אובמה מעניקים לנשיא גיבוי מוחלט ומכה לראש הממשלה נתניהו.

הסנאטורים שיגרו אמש (שני) מכתב לנשיא בו הודיעו כי יקפיאו כל חקיקה נוספת להטלת סנקציות נוספות על איראן, זאת בניגוד גמור לדעתו של נתניהו.

אם עד היום גם במפלגה הדמוקרטית פעלו חברים נגד דעתו של אובמה וקידמו חקיקה בנוגע לסנקציות, נראה שביקורו של נתניהו גורם להם ליישר קו עם הנשיא ולצאת נגד נתניהו.

נאומו של נתניהו צפוי לעסוק בגרעין האיראני ולתקוף את עמדת הנשיא אובמה בעניין. כעת מתברר שייתכן ונאום יצר תהליך הפוך ממשה שרצה להשיג נתניהו וסנאטורים דמוקרטים מתייצבים לימין הנשיא אובמה.

אובמה כבר הודיע כי יטיל וטו על סנקציות נוספות, אלא שסנאטורים משתי המפלגות ניסו להשיג רוב שיבטל את הווטו של הנשיא. כאמור, כעת נראה כי המהלך לא יצלח ואובמה השיג את נקמתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר