רבני פוניבז': אין להשתמש בטלפון לא כשר, לצמצם השימוש גם ב"כשר"

כרוז שנתלה בישיבת פוניבז' ועליו חתומים רבני הישיבה, אוסר על התלמידים להשתמש בטלפון שאינו כשר, ומבהיר כי יש לצמצם גם השימוש בטלפון כשר ש"מסיח הדעת מהלימוד" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
טלפון לא כשר (שאטרסטוק)

המלחמה בסלולרי בעולם הישיבות: כרוז שפורסם הערב (שלישי) בהיכל "שערי אשר" שבישיבת פוניבז' מאת ראשי הישיבה, יוצא חוצץ כנגד השימוש בסלולארי שאינו מאושר וקורא לצמצם את השימוש גם ב"מכשירים כשרים".

בנוסח נכתב: "לכל בני הישיבה ה' עליהם יחיו. הננו להודיע בזה כי אסור באיסור גמור וחמור להחזיק מכשיר טלפון שאינו מאושר בלי שום הוראת היתר כלל. וגם המקיים בידו מכשירים כשרים כביכול הרי הדבר ברור ומפורש בתורה שבכתב ושבע"פ ובדברי הרמב"ם וש"ר וספרי היראה כי אין התורה נקנית אלא בעמל ובלי הסח הדעת כלל".

"כל המסיח דעת בשעת תלמודו ואומר מה נאה אילן זה הרי זה מתחייב בנפשו, כדתנן במשנה במסכת אבות וכמו שכתוב המסיח דעתו לדברים בטלים והרי הוא נועל את חדרי התורה מלפניו ואינו זוכה להצלחה"

(המודעה שפורסמה בישיבה)

"ולכן" נכתב, "בנים יקרים הבאים בצל הישיבה להתגדל בתורה וביראת שמים צורך הנפש הוא להתרחק מכל הכלים האלה אשר המה ביטול תורה גמור וביזוי דבר השם יתברך. נא להתחזק בזה ויהי נועם ה' עליכם לזכות בתורה ובחיי עולם. מקום החותמים ראשי הישיבה ונשיא הישיבה".

יצויין, כי ברבות מן הישיבות לא מאשרים לבחורים להשתמש כלל במכשירי הסלולר - גם הכשרים, אולם בחלק מהישיבות המדיניות מקלה יותר והטלפונים הכשרים מותרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר