הסלמה בצפון • שידור חי

חיזבאללה ירה טיל נ"ט ופגע ברכב צבאי; צה"ל תקף בדרום לבנון

מחבלי חיזבאללה ארבו לכוח סיור של צה"ל בהר דב ופגעו בו באמצעות ירי של טיל נ"ט • כתוצאה מהירי ישנם מספר נפגעים ישראלים • בתגובה, צה"ל תוקף מטרות בדרום לבנון בירי ארטילרי כבד וירי של חיל האוויר • ארגון החיזבאללה לקח אחריות למתקפה • הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ כינס הערכת מצב מיוחדת בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו • בצה"ל שוללים את החשש לחטיפת חייל • עדכונים (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' בשבט תשע"ה | 28.01.15
ירי ארטילרי בגבול הצפון (צילום: אביהו שפירא - ynet)

הסלמה בצפון: מחבלי חיזבאללה ארבו הבוקר (רביעי) לכוח סיור של צה"ל בהר דב ופגעו בו באמצעות ירי של טיל נ"ט. כתוצאה מהירי ישנם מספר נפגעים בדרגות שונות. מספר פצועים פונו במצב קל-בינוני לבית החולים "זיו" בצפת. בתגובה, צה"ל תוקף בדרום לבנון. ארגון החיזבאללה לקח אחריות למתקפה. בצה"ל שוללים את החשש לחטיפת חייל במתקפה.

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ כינס הערכת מצב מיוחדת. ראש הממשלה בנימין נתניהו קטע את ביקורו בשדרות טהגיע להתייעצות ביטחונית בקריה בתל אביב. לאחר ההתייעצות הגיע הרמטכ"ל לפיקוד הצפון לקיום הערכת מצב מיוחדת.

סמוך לשעה 13:00 בצהריים זוהו נפילות נוספות במוצבי הר דב ובחרמון שפונה ממבקרים, אין נפגעים או נזק.

סמוך לשעה 13:30 חיל האוויר תקף מטרת חיזבאללה וירה לעבר מקורות ירי הפצמ"רים בדרום לבנון.

לאחר השעה 11:30 תושבים ברמת הגולן דיווחו על שמיעת פיצוצים. כוחות צה"ל גדולים פתחו בסריקות במהלכם התברר כי טיל נ"ט שנורה לעבר כוח צה"ל פגע ברכב צבאי.

בכפר רג'ר מדווחים על נפילת טיל ובית שעולה באש במקום. צה"ל הורה לתושבים שלא להתקרב לשדות.

ברשת אל ג'זירה דיווחו כי צה"ל מפגיז את אזור כפר שובא בגזרה המזרחית בגבול לבנון. לפי הדיווח, צה"ל ירה שמונה פגזים. צה"ל ממשיך בירי ארטירלי כבד לעבר מטרות בדרום לבנון. שדות התעופה בראש פינה וחיפה נסגרו בשל פעילות חיל האוויר.

תושבי היישוב מטולה ויישובי אצבע הגליל הונחו להישאר בבתים וכעבור כמחצית השעה הונחו לחזור לשיגרה.

רשת "אל-מיאדין" בלבנון, המזוהה עם ארגון חיזבאללה, דיווחה כי הארגון פגע בשיירה של רכבים צבאיים בהר דב. לפי הדיווח, המתקפה כללה ירי הסחה של מרגמות לשטחים פתוחים בפאתי הכפר רג'ר, כדי למשוך כוחות צבא לאזור, ואז פגעו בכוח צבאי בטיל הנ"ט.

ארגון החיזבאללה לקח אחריות למתקפה. "בשעה 11:35 חוליית 'שהידי קוניטרה' השייכת לחיזבאללה פגעה במוצב צבאי של צה"ל והביאה לאבדות קשות ורבות. פגענו גם בכלי רכב צבאיים שבהם היו קצינים וחיילים ציונים", לשון ההודעה.

דובר צה"ל מסר fh "אנחנו רואים בחיזבאללה אחראי לאירוע. התגובה של צה"ל איננה התגובה האחרונה באירוע הזה".

הבוקר, למרות המתיחות הגבוהה, בצפון לאחר ירי הרקטות אתמול לעבר צפון רמת הגולן ותקיפת חיל האוויר הלילה בסוריה בתגובה, אתר החרמון נפתח כרגיל אך רק מאות מבקרים הגיעו למקום.

אתמול בשעות הצהריים הופעלה אזעקה בצפון רמת הגולן וכעבור זמן קצר דווח כי שתי רקטות ששוגרו מסוריה התפוצצו בשטח ישראל. צה"ל השיב באש, בירי 20 פגזים, לעבר מקורות הירי.

גורם צבאי בכיר אמר כי שתי הרקטות היו בקוטר 107 מ"מ וציין כי צה"ל תקף את המשגר בעמדה של הצבא הסורי. לדבריו, החיזבאללה הוא שעומד מאחורי הירי.

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לאחר חצות הלילה מספר מטרות של צבא סוריה, זאת בתגובה לירי הרקטות בשעות הצהריים אתמול לעבר צפון רמת הגולן.

במקביל, זמן קצר לאחר מכן, בשעה 0:33, הופעלה שוב האזעקה בצפון רמת הגולן, ביישובים: אל רום, נווה אטיב, בחרמון ובכפרי הדרוזים.

מצה"ל נמסר כי לא זוהו נפילות רקטות בשטח ישראל וכי ככל הנראה מדובר באזעקת שווא בעקבות איכון מוטעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר