פרשנות

אולפן כיכר TV: ישראל וחיזבאללה בדרך למלחמת התשה?

האם הפעולות האחרונות בצפון "ישביעו" את חיזבאללה והאיראנים שמאחוריהם, והם יראו בכך כסגירת מעגל וכנקמה על מות ג'יהאד מורנייה, או שישראל וחיזבאללה ייגררו למלחמת התשה? הפרשן הצבאי ישראל קצובר מנתח את המצב ב"כיכר TV" • רבה של מטולה: "מאמינים שהקדוש ברוך הוא ישמור עלינו" (כיכר TVׂ)

(עריכה: אלימלך פלאם)

היום במהדורה

התחממות מדאיגה בגבול הצפון, לאחר טפטוף של רקטות ומרגמות מכיוון לבנון, הבוקר מחבלי חיזבאללה ארבו לשיירה צה"לית בגזרת הר דוב וירו לעברה טיל נ.ט. כוחות ההצלה פינו את הנפגעים מכוחותינו לבתי החולים בצפון. במקביל צה"ל הגיב בירי ארטילרי כבד ובתקיפות אוויריות, ועל פי כלי תקשורת לבנוניים אף ספינות חיל הים חדרו למים הטריטוריאלים של לבנון. ראש הממשלה נתניהו הגיב לאירוע והמליץ לאנשי חיזבאללה ללמוד ממה שאירע לחמאס ברצועת עזה.

>האם האירוע היום בגבול הצפון עלול לגרום להתלקחות כוללת של הגבול? שלום לפרשן הצבאי ישראל קצובר.

> המתיחות בגבול הצפון לא החלה היום, מאז חיסול ג'יהאד מורניה על ידי חיל האוויר התושבים בערי הספר שרויים בחשש מפני פעולות חבלה של חיזבאללה . כתבנו צביקה גרוניך פגש את רבה של העיר מטולה השוכנת בגבול לבנון, ושוחח עימו על התמודדות התושבים עם המצב הביטחוני. כאן נכנס הוידאו של הרב פכטר.

>האדמו"ר מגור ממשיך במסעו בארצות הברית, ואתמול במהלך נדיר הוא הגיע בעיצומו של השלג הניו יורקי לשמחת הברית בבית אחד החסידים, כדי שלא יוציאו את הילד בקור העז. כתבנו ישראל כהן מביא את הפרטים.

>ישראלי שזוהה בבלוגים גרמניים כד"ר רותם אביטוב, נראה נואם בלהט ומשלהב את ההמונים בהפגנת התנועה הגרמנית האנטי מוסלמית "פגידה" בעיר פרנקפורט. בסרטון, נראה האיש קורא בזכות העם הגרמני ובגנות האיסלאמים במדינה, כשהמוני פעילי 'פגידה' "הנאצים הלבושים בחליפות הפסים" מריעים לו. בין הדברים אמר הישראלי, "אתם הפטריוטים הנלחמים למען גרמניה. גרמניה היא לא נאצית, אני יהודי. משפחתי חיה כאן במשך 700 שנה, ואני יכול להגיד לכם שאני לא רואה כאן נאצים. כאן, אני רואה רק פטריוטים שרוצים להציל את גרמניה מהאיסלאם". לבסוף טען האיש כי ישראל סולחת לגרמניה על פשעי העבר.

ולסיום, ולנטין גרונר הוא אחד ממיסדיו של פרויקט מדיסון בו משמרים חיות בר בשמורת הטבע בוטסואנה, אחת מהחיות, לביאה שגרונר גידלה החזירה לו אהבה כמעט אנושית כאשר שוחרר מהכלוב בו גודלה.

> מזג האוויר: מחר יוסיף להיות מעונן חלקית ותחול עלייה קלה בטמפרטורות. בלילה ייתכן גשם מקומי, בעיקר בצפון הארץ. גם ביום שישי צפוי לרדת גשם מקומי - בעיקר בצפון הארץ וייתכן שגם לאורך החוף. תחול ירידה בטמפרטורות והרוח תתחזק מעט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר