דב ליפמן צונזר מהקמפיין הדתי של יש עתיד

ביש עתיד הקימו מטה מיוחד בניסיון לגייס קולות מהציונות הדתית, השבוע הם פרסמו קמפיין עם הבטחות שונות ותמונות של הח"כים הדתיים שי פירון, אלעזר שטרן ועליזה לביא, אך דב ליפמן לא הוצג (פוליטי)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ליפמן ופירון (מרים אלסטר - פלאש90)

מאז הקימו בתחילת השבוע את המטה דתי לאומי, בכדי לנסות לגרוף קולות מהמפלגות הדתיות, מפלגת 'יש עתיד', יוצאת בקמפיין מיוחד למגזר דתי.

במודעה שכותרתה "מחמירים באהבת ישראל - הנבחרת שלכם ביש עתיד", הופיעו זה לצד זה חברי הכנסת הדתיים של המפלגה, שי פירון, אלעזר שטרן ועליזה לביא וכן יו"ר המפלגה יאיר לפיד, אולם תמונתו של חבר הכנסת דב ליפמן, אותו מרבה לפיד להציג כ"רב" במפלגה לא הופיעה.

במודעה נכתב: "אין מקום לקיצוניות, למלחמות אחים. הגיע העת ליהדות מאירת פנים, לביטול המגזרים והפיצולים, רק 'חומרה' אחת חשובה באמת: להחמיר באהבת ישראל!".

בנושא השבת, לא נכתבה דעה נחרצת האם המפלגה תומכת בתחבורה ציבורית בשבת, כהבטחתו של יו"ר המפלגה לפיד,או דווקא מתנגדת לכך כפי שהתבטא בימים האחרונים פירון: "שבת במרחב הציבורי נלחמים על הזהות היהודית של כולנו".

במודעה מופורטות הבטחות בחירות שונות, בנושאי גיור, חוק צהר ושילוב נשים, סוגרת את הרשימה הבטחה בנוגע לחוק הכשרות "ללא ג'ובים ושחיתות". נכתב.

ההחלטה להקים מטה בחירות מיוחד הפונה לציונות הדתית, נבעה מכך שב'יש עתיד' זיהו כי רשימת הבית היהודי, נתפסת בעיני חלקים מתונים וליברלים יותר בציונות הדתית - כקיצונית.

כשלב ראשון, המעיד על החשיבות שביש עתיד מייחסים למהלך, במפלגה כבר רכשו שטחי פרסום רבים בעלוני השבת וכלי התקשורת הדתיים. על פי הדיווחים, במטה אף שוקלים להשתמש בסיסמה "הדתיים הנורמלים", ששימשה בעבר את 'הבית היהודי'.

אולם כאמור, למרות שבמהלך הקדנציה האחרונה, הרבה לפיד להשתמש בליפמן כמי שכיבכול מייצג יהדות מתונה, בקמפיין הזה הוא צונזר. בנוסף יש לציין כי ליפמן הוצב ברשימת המפלגה במקום ה-17 הלא ריאלי.

גורם במפלגה אמר הבוקר ל"כיכר השבת": "דב ליפמן מוביל את הקמפיין של דוברי האנגלית וכן את הנושא של המגזר החרדי, אך לא את הנושא הדתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר