מעז יצא מתוק / הרב אהרן דב הלפרין

אם המאמר הראשון יצר רושם (מוטעה, כך מסתבר) ש'המודיע' כאילו מצטרף להילולת השמאל נגד 'קשיחותו' המדינית של נתניהו - בא מאמר ההבהרה המכובד ותיקן לחלוטין את הרושם. הכותרת הברורה והחד־משמעית - 'אנחנו נגד ויתורים' - מהווה הכרזה חשובה המבהירה את עמדת התורה וההלכה נגד מסירת שטחים. עורך 'כפר חב"ד' במאמר פיוס

הרב הלפרין (באדיבות אתר חב"ד col)

לפני שלושה שבועות נכתבו במדור זה דברי ביקורת על מאמר שהתפרסם ב'המודיע'. לא בלב קל נכתבו הדברים. 'המודיע', במשך למעלה מעשרים־וחמש שנים, מפגין ידידות ויחס חם ואוהד לחב"ד, שלא לדבר על הערצה וחרדת־הקודש שנוקט תמיד כלפי הרבי, רועה ישראל ומנהיגו. בשנים האחרונות, כשהושמעה כאן לא אחת ביקורת נוקבת על עיתונים ושבועונים מסוימים, צויינה תמיד – כפי שזוכרים בוודאי הקוראים – הגינותו הגדולה של 'המודיע' תוך קריאה לכל העיתונות החרדית לראות בו מופת ודוגמה של התנהגות ראויה. כך 'המודיע', כעיתון, וכך גם עורכיו וכותביו, כולל כותבו של אותו מאמר שכנגדו נכתבה הביקורת.

הביקורת נכתבה בשעה שהשמאל הישראלי, כולו, מגויס למלחמת ג'יהאד הולכת ומחריפה של 'רק־לא־ביבי'. התקשורת העולמית, כידוע לכל מי שעוקב, מלאה בחודשים האחרונים בהצהרות וראיונות של אישים פוליטיים ישראלים המאשימים את ראש־ממשלת־ישראל בקיפאון המדיני ובתבערת המזרח־התיכון. הבענו תמיהה וגם ביקורת על כך שעיתון מכובד כ'המודיע' מצטרף לאותו מחול שדים. הדגשנו כי איננו מלינים ותוהים על זכותו – ואולי אף חובתו – של עיתון חרדי לתקוף קשות את נתניהו על התנהגותו בשנתיים האחרונות; תמהנו ומחינו רק על כך שהביקורת על ראש הממשלה – ממש כמו השמאל – היא על 'סרבנותו' ו'קשיחותו המדינית' של נתניהו, שעה שלא חסרים נושאים דתיים־חברתיים שבהם אכן ניתן למתוח עליו ביקורת חריפה.

* * *

'המודיע' לא התעלם מהדברים שנכתבו כאן. הוא לא השיב מלחמה שערה, כמקובל בצהובונים למיניהם, ולא נגרר למלחמה דמגוגית. הוא נהג בדרך מכובדת, והבהיר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, גם בכותרת: "אנחנו נגד ויתורים!".

אם המאמר הראשון יצר רושם (מוטעה, כך מסתבר) שביטאון־אגודת־ישראל כאילו מצטרף להילולת השמאל נגד 'קשיחותו' של נתניהו – בא מאמר ההבהרה המכובד ותיקן לחלוטין את הרושם. הכותרת הברורה והחד־משמעית – 'אנחנו נגד ויתורים' – מהווה הכרזה חשובה המבהירה את עמדת התורה וההלכה לעין כל.

אף של'המודיע' ולכותב המאמר מגיעה הבהרה על ההאשמה הלא נכונה כאילו הוא "מטיף לאחרונה למדיניות שמאלנית של שלום מול שטחים" – עם זאת, לפחות 'מעז יצא מתוק' והתבררו והתלבנו הדברים, על השלילה המוחלטת מכל וכל של מסירת שטחים.

[כמה חבל שבניגוד לתגובה המכובדת של 'המודיע', יצא עסקן מסוים במסע הכפשות רדוד].

* * *

לגופם של דברים, איננו מסכימים עם תוכן הדברים שנכתבו במאמר הראשון וגם במאמר ההבהרה. אמנם הביקורת החריפה על נתניהו – כך הבהירו ואכן צדקו מבחינה עובדתית – לא היתה על כך שמבחינה מעשית אינו מוותר על 'שטחים', אלא על כך שאינו מגלה גמישות מבחינת ההצהרות בנושא זה. "ראש ממשלה חכם יכול לדבר ולהבטיח.." – הם כותבים – "ועד שיגיע למעשה העולם ישתוק".

ובכן, עם כל הכבוד, אנו חולקים על כך לחלוטין. הרבי, רועה ישראל ומנהיגו – שכל אזהרותיו התממשו אחת לאחת – הזהיר שוב ושוב, פעם אחר פעם, כי כל דיבור על מסירת־שטחים גורם לשפיכות דמים ולסכנת־פיקוח־נפש של כל העם היושב בציון.

עם זאת, ועל־אף שציניקנים יכרכו את ההבהרה בתקופת הבחירות – אין להמעיט בערכה של ההבהרה החשובה שפרסם 'המודיע'. כפי שצוין, עצם הצהרת הנאמנות לעמדת התורה וההלכה נגד מסירת שטחים – 'בחוקותיי תלכו' – תוסיף בוודאי למימוש ההבטחה של "ונתתי שלום בארץ.. ושכבתם ואין מחריד.. ואולך אתכם קוממיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר