בגלל חניה

קצינה במשטרת התנועה עיכבה מתנדב מד"א במהלך טיפול בפצועה

מתנדב מד"א באשדוד שהגיע לזירת תאונה, עוכב לחקירה על ידי קצינה ממשטרת התנועה תוך כדי טיפול בפצועה. המשטרה: "המתנדב התחצף, עוכב אחרי שהגיע הפראמדיק" (חדשות, משטרה)

חיים אבני | כיכר השבת |
(בני מנלה (מתוך פייסבוק))

מקומם: סיפור שהעלה לפייסבוק מתנדב מד"א מאשדוד, בני מנלה, מעלה טענות קשות כנגד קצינה במשטרת התנועה שלטענתו הפריעה לו במהלך פעילותו ללא סיבה של ממש. בפוסט שהספיק למחוק, פרס המתנדב את הסיפור מנקודת מבטו.

"אני הח"מ מתנדב ככונן מד"א לכיש, הגעתי היום לזירת תאונת דרכים ברח' מנחם בגין באשדוד. הגעתי למקום ראשון- הכונן היחיד, טרם הגעת האמבולנס. אני מתחיל לבדוק את הפצועה ולתחקר אותה על מצבה כנהוג, לפתע פונה אלי אשה העונה לשם טלי ואומרת לי: 'תזיז את הרכב כי אתה מפריע לאמבולנס לחנות', אני מסתכל עליה בתמיהה ומסביר לה שאני באמצע לטפל בנפגעת ואין סיבה שאנטוש הכל להזיז את הרכב, במיוחד שלאמבולנס יש מקום ברווח לחנות מאחורי ומלפני, תוך כדי שאני מסמן לה על המקומות הפנויים".

"עוברת שנייה והאישה בלא המדים מוציאה לי תעודת שוטר, ואומרת לי תוך כדי זלזול מחפיר, כאילו ולא מדובר פה במתנדב שבא להציל חיים או במקרה זה לטפל בפצועה שהייתה חייבת טיפול ראשוני, 'אני קצינה, אם אתה לא זז מפה בדקה, אני מעכבת אותך' שמעתם טוב? כן. כן. אני מעכבת אותך, על אף שאתה מתנדב מד"א היחיד כאן בתאונה".

"אמרתי לה: 'אם את חושבת שזה הגיוני מה שאת עושה, אפילו שאת רואה שהאמבולנס יכול לחנות רגיל ואיני מפריע לתנועה, את מוזמנת לעכב אותי.'"

"ואז זה קורה: היא תופסת אותי בידי (מעשה אסור כשלעצמו ע"פ חוק) ומכניסה אותי לניידת משטרה, תוך הפקרת פצוע בזירה ללא טיפול, מתנדב יחיד כאמור".

"אספר לכם את הסוף של הסיפור המזעזע, אפי' שהוא לא משנה כ"כ: רק אחרי התערבות מידית של כל צמרת מד"א ומשטרת מרחב לכיש שוחררתי, מתנדב מד"א נעצר ומושפל במדינת ישראל- 2015 ע"י קצינה במשטרת ישראל תוך הגשת עזרה לפצוע".

לטענת המתנדב, רכבו חנה במקום אסור, אלא שהוא חנה מאחורי הרכב הפגוע כך שהתנועה הייתה חסומה גם כך. לטענתו צורת החניה שלו לא הפריעה לתנועה כלל. על אף שאין מדובר בתאונת דרכים מסכנת חיים, מספר המתנדב כי הוא סך הכל ביקש לבצע את הבדיקות הראשוניות על מנת לוודא שהפצועה איננה בסכנה. לטענתו, רק לאחר שבכירי מד"א עורבו במקרה הוא שוחרר.

מדובר המשטרה (לכיש) נמסר: "מבדיקה ראשונית של פרטי האירוע עולה כי גרסתו של המתנדב מלאה אי דיוקים עובדתיים אשר מעוותים את המציאות לחלוטין.

על אף שהשוטרת לא הייתה בתפקיד היא הראשונה שנקלעה לתאונת הדרכים. לאחר שאמבולנס הגיע למקום, זיהתה השוטרת כי רכבו של המתנדב מפריע לאמבולנס להגיע לזירת התאונה ולטפל באופן מקצועי בפצועה. מכשנתבקש להזיז את רכבו, הוא סירב ואף התחצף לשוטרת לאחר שהיא הזדהתה בפניו בעזרת תעודת שוטר. המתנדב עוכב ושוחרר במקום לאחר מספר דקות.

יש לציין כי עיכובו של החשוד נעשה רק לאחר שהפראמדיק החל לטפל בפצועה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר