עתירה

לחשוף את הדו"ח על כהונת יואב בן צור ב'רשת החינוך'

ערב הבחירות לכנסת ה-20, נדמה כי ח"כ יואב בן צור, שמוקם במקום השישי ברשימת ש"ס, לקראת הסתבכות בעקבות עתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון, ובה דרישה להורות למשרד האוצר לחשוף את דו"ח הביקורת הסופי אודות התנהלות רשת "מעין החינוך התורני" בזמן כהונת בן צור כמנכ"ל (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ יואב בן צור (צילום: שלומי כהן - כיכ רהשבת)

בחירות 2015: ערב הבחירות לכנסת ה-20, נדמה כי חבר-הכנסת יואב בן צור, שמוקם במקום השישי ברשימת ש"ס, לקראת הסתבכות בעקבות עתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון.

התנועה, עתרה לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד משרד האוצר, בבקשה להורות על חשיפת דו"ח הביקורת הסופי אודות התנהלות רשת "מעין החינוך התורני" של ש"ס בזמן כהונתו של ח"כ בן צור כמנכ"ל הרשת.

בתחילת שנת 2013, לפני כשנתיים, בוצעה ביקורת בהנחייתו של רו"ח קובי גיזנבורג שמטרתה לבחון ולבקר את התנהלות רשת החינוך של ש"ס.

לדברי התנועה לאיכות השלטון, במסגרת הביקורת הוצאו שני מסמכים: דו"ח ביניים ודו"ח סופי, "בעוד דו"ח הביניים הובא לידיעת הציבור בעודו מצייר תמונה לפיה רשת החינוך עשתה כל שאל ידה להקשות על מבצעי הביקורת למלא את תפקידם כראוי, הדו"ח הסופי נותר במחשכים".

בתנועת לאיכות השלטון טוענים כי "הדו"ח הסופי מותח ביקורת חריפה ביותר, הן באשר לרשת החינוך עצמה והן באשר לח"כ בן צור, שכיהן כמנכ"ל רשת החינוך בעת ביצוע הביקורת ובשש השנים שקדמו לה".

"ביקורת זו, מאירה לכאורה באור שלילי (ואף ייתכן שפלילי) את התנהלותו של ח"כ בן צור", טוענים בתנועה, "נוכח חומרת הטענות בדו"ח הביניים והעובדה כי הדו"ח הסופי לא הגיע לידיעת הציבור, סבורה התנועה כי קיימת חשיבות ציבורית ראשונה במעלה לחשוף את הדו"ח הסופי לעיני כל ואת המידע על אודות התנהלות רשת החינוך והמנכ"ל שעמד בראשונה בעת הרלוונטית, שמכהן כיום כחבר כנסת".

"ימים אלו הנם ימי בחירות", מוסיפים בתנועה לאיכות השלטון: "ובהתייחס לחשש בדבר הפגמים אשר ייתכן ונפלו בדרך ניהולו של ח"כ בן צור את רשת החינוך, ישנה חשיבות עליונה כי העתירה תידון בהקדם האפשרי, זאת על מנת שיוכל הציבור להכיר ולדעת את אשר נושאים עמם נבחריו לעתיד לבוא, ולמצער בכדי שיוכל ח"כ לטהר את שמו לנוכח העובדה כי דו"ח הביניים כבר התפרסם זה מכבר ועומד לרשותו של הציבור".

עו"ד תומר נאור מהתנועה לאיכות השלטון אמרה הבוקר: "מן הראוי שהדו"ח יפורסם ויובא לידיעת ציבור הבוחרים מוקדם ככל הניתן, כדי שיוכלו הם לקבל החלטה מושכלת בהגיעם לקלפי - וחשובה אף יותר אם יש בה בכדי לנקות את שמו של ח"כ בן צור בטרם הבחירות".

ח"כ יואב בן צור סרב להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר