עלילות "כוח צביקה" בפוניבז' / טור

שם המבצע שניתן במטכ"ל אמנם קצת מגושם וגלותי, אבל הרואי: "א פייער מיט א בומבעאס מיט א שטיינגען און קידוש ה'". מני צור כותב על השבוע הקשה והאלים של ישיבת פוניבז' (דעות)

מני צור | כיכר השבת |
ההרס בפוניבז' (באדיבות המצלם)

1

שתיים אחרי חצות...

דממת אלחוט.

׳כוח צביקה׳ יחידת עילית שבעילית מפלוגה ש׳ המכונה ׳שונאים׳ עולה חרש במעלי ׳הגבעה׳, לילה ללא ירח ועננות גובה.

ליל קרב צ׳רצ׳לי קלאסי.

שם המבצע שניתן במטכ״ל אמנם קצת מגושם וגלותי, אבל הרואי משהו, ״א פייער מיט א בומבעאס מיט א שטיינגען און קידוש ה'״.

אפילו הצרצרים עוצרים קמעא מזמרתם המטרידה והצורמת, מה שמעט מלחיץ את ׳לוחמי הגרילה׳ העשויים ללא חת.

סרבל בתחמושת מלאה, איגוף הקמפוס מימין ב׳ריצת סטופר׳ שפופה ואסרטיבית.

רעש חשוד ובלתי ברור מכניס את ׳הכוח׳ לערנות שיא ואת חלק מהבחורים הפחות מנוסים אף למיני היפותרמיה. אבל בסה"כ קטן עליהם.

המבצע ממשיך כמתוכנן, מוטי צנום הגוף משתחל מבעד הגדר ומתחמק מהזרקור העובר כמטוטלת ללא בעיה, תוך שהוא מושך את תשומת לב אחד מחיילי 'הכוח העוין' שלא מבין מה קורה סביבו, לא כל שכן שלא מצפה למתקפה משולבת כלים. שתכף תתן בראש.

2.

׳כוח שרולי׳ השייך לפלוגה מ׳ או בשמו הלא מוצפן ׳מחבלים׳ נופל לפיתיון ובמהרה.

אמנם בוגריו מעטים בכמות, אך מקרבות קודמים ומניסיון היסטורי רווי בהטחת גביעי לבן חמוצים ומטחי ביצי משק אורגני מבושלות הצטיינו בחוריו באסטרטגיית לחימה מן המעולות, חדה, מתוחכמת, ערמומית ובכלל ׳מורשת הקרב שלהם' היא מן המפורסמות.

3.

בהסוואה מבריקה בדמותו של ויכוח השקפתי ׳ברומו של עולם׳ על אידיאולוגיות בנושאי: צבא, בחירות, עצים, וענפים מצליח ׳כוח צביקה׳ בעזרת מוטי הצנום להרחיק את ׳כוח שרולי׳ מהכניסה ולדוחקם לתוככי הפנימייה ולהחליש מערנותם שכה מתבקשת בקרב גורלי של ׳ליל הצרצרים׳ כפי שיכונה בבתי ספר לצבאות, ביום מן הימים.

4.

שעת השין מגיעה, הרעשה ארטילריית ׳רכה׳ של טיטולים טריים אחרי ׳אמברגו נשק׳ שידעה הכוח מאז מלחמת ׳ששת הסטנדרים׳ הידוע.

׳כוח צביקה׳ שידו בד"כ על ההפתעה, הופתע ולא לטובה. אחרי פריצתם המאסיבית, והשלכת ביצי המשק הישנות שהומלטו עוד לפני... התרנגול, לפתע נתקל הכוח במטר לֶבֶּן מצחין ומגרד בכמות בלתי נתפסת, יש מי שהרחיק בדימויו, עד פלישת בעלות הברית לחופי נורמנדי במלחמת העולם השנייה.

5.

הכוח מחשב ליסוג כיון שהמודיעין שהושג בעמל, יזע ותחכום רב דיווח על ׳שטח סטרילי׳ מכוח עוין, ולא היא. מכל פינה צצים כעת לוחמים וממטירים מיני מגדנות. סוליות נעלים וגרביים סרוחות מזדמנות.

צביקה מפקד הכוח, מורה על ׳חתירה למגע׳ נוהל ׳חניבעל׳ הופעל ללא ידיעת הקבינט, בכל מחיר כולל ׳חיי שידוך׳ ופוקד על ארטילריה ׳כבדה׳, כך שנשק יום הדין בדמות טיטולים מיום אמש נשלפים מהסרבלים בנונשלנטיות מפעימה, קרב ׳פנים אל פנים׳ נותן יתרון מיידי ל׳כוח צביקה׳ והנה הם מול דלת נוספת אחת לפני ההיכל והסטנדר הנכסף.

6.

רביעית לֵבֶּנים באושים מפרעות תרפ״ט והדלת כמו אחרי ׳לֶבֶּנת חבלה׳ צה״לית מתרוממת וניתכת ארצה שדודה כתרנגול כפרות כפות לפני ימי המשפט.

השמועה על תגבורת חיילים מפלוגת ׳המחבלים׳ הממתינה תדיר בחזית הקמפוס שעומדת להגיע, מצליחה לשמש כזריקה רבת עוצמה ל׳כוח צביקה׳ ואדרנלין קרב - בלתי נשלט מתפשט בפלוגה.

׳מפת סימונים׳ נפרשת בין הריסות המבנה שהיה פעם פנימייה, וצביקה יפה העיניים, מפוזר הבלורית מסדר ומחלק שוב את הכוח להתקפה רבתי - כשכל חייל יודע בליבו שהפעם: זה עד המוות, עד הצדק.

שני פצועי הקרב הלא פרודוקטיביים יותר, ננטשים לחסדי ניחוח באושם הרעיל של הביצים הסרוחות שתכף יגיעו ויוטחו בעוצמה ובכמויות מ׳כוח שרולי׳.

7.

׳כוח צביקה׳ מופתע בשנית.

משום מקום, נשלף זרנוק מים עוצמתי המחובר למשאבות באיזור מיקוד ה״אשר ייצר״ המים המצחינים משליכים את צביקה וסגנו לתחילת הפרוזדור כגפרורים משומשים וספוגים ביין שלאחר הבדלה.

המ״מ שלומי תופס פיקוד על כח בן עשרה חברים ביחידת העילית ובמטולי לֶבֶּן תוצרת עצמית מחוסר תקציב, מצליח לרסק את דלת הכניסה להיכל.

בראבו.

ריצה עורפית ללא הבט אחורה...

והנה...

׳הסטנדר בידינו׳!... הדמעות זולגות, איזו התרגשות...

ברכו את ה׳ המבורך...

ו׳קדיש׳ ראשון על לוחמים צעירים שלא ישובו עוד משדה הקרב.

אשמורת ראשונה של יום חדש מבצבצת מבעד להיכל המוכסף.

והשכינה ש׳שונאת׳ ׳מחבלים׳ ואלימות ורוע ושקר וכבוד ובלוף! מה היא זועקת?! מה?!

אלימים! נמאסתם!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר