דרעי, גפני ואטיאס מעורבים בפרשת השחיתות?

בהקלטה שנחשפה אמש בחדשות10, נשמע מנהל חל"פ שומרון, כשהוא מזכיר את חברי הכנסת אריה דרעי, משה גפני ואריאל א=אטיאס יחד עם זאב אלקין ויולי אדלשטיין בנוגע לפרשת שחיתות (פלילים)

דודי סילבר | כיכר השבת |
(מרים אלסטר- פלאש90)

חברי הכנסת החרדים היו מעורבים בפרשת השחיתות הציבורית שנקשרה בשמה של ישראל ביתנו? בהקלטות שפורסמו אמש (רביעי), בחדשות10,נשמע אחד המעורבים בפרשה כשהוא מזכיר את שמותיהם אריאל אטיאס, משה גפני ואריה דרעי בהקשר להעברות הכספים האסורות.

בהקלטה נשמע חיים בן שושן, מנהל החברה לפיתוח השומרון לשעבר, כשהוא מספר לאחד ממקורביו כיצד פועלת השיטה. לדבריו, ח"כ זאב אלקין, העביר סכום של מיליון שקל מהכספים הקואליציוניים של הליכוד, למחיקת חוברות של חל"פ שומרון, ובתמורה העבירה החברה חצי מיליון שקל לחברה הכלכלית בהר ברכה.

בנוסף נבדקת במשטרה טענה כנגד ח"כ לשעבר ציון פניאן, כי פעל למחיקת חצי מיליון שקל מחובות חל"פ שומרון בתמורה לכך שהחברה תעביר 250 אלף לארגון דתי ללא מטרות רווח.

"עכשיו תראה, אני אגיד לך מה יקרה - הוא יסבך את אלקין, הוא יסבך את פריניאן (פיניאן), הוא יסבך את יולי אדלשטיין, הוא יסבך את פאינה", נשמע בן שושן אומר בהקלטה.

הוא הוסיף" "תהיה פה רעידת אדמה קולקטיבית. אני אתן לך את רשימת האנשים שהולכים בוודאות לאכול אותה. את איווט ליברמן מחפשים כבר 15 שנה... הוא, פאינה, מנכ"ל משרד החקלאות (רמי כהן). אלכס, הפרסומאי של ה... אלקין, אה פריניאן (פיניאן), גפני. הוא (גפני) עשה כל מיני, אני אומר לך, אני לא אומר לך סתם דברים... גפני, שר השיכון הקודם אריאל אטיאס. חברים של אריה דרעי".

בן שושן הסביר: "יש פה חונטה ששנים אי אפשר להגיע, לבקע... עכשיו אני אסביר לך מה. החברה לפיתוח - הם מחקו להם חובות והחברה לפיתוח שילמה להם קומישן עבור מחיקת החובות של 50 אחוז. אתה לא מבין מה זה. אני הבאתי להם את הכסף הזה – מגיע לי קומישן".
תגובות:
אריה דרעי הגיב: "מצבה הקשה של רשת החינוך של תנועת ש"ס היה נחסך לו היה לי עם מי לדבר במשרד האוצר בשנים האחרונות. לא היו דברים מעולם".
משה גפני אמר: "סייעתי להם מול משרד האוצר כמו לאלפי גופים במדינה מכל חלקי האוכלוסייה. אין שום קשר בין מר מלמד לנושא. כאשר היועץ המשפטי של האוצר העלה השגות על העניין ועצר את זה, עצרתי את הטיפול ואין לי מושג איך הסתיים העניין".

יולי אדלשטיין מסר: "מעולם לא פעלתי לשם מחיקת חובות של החברה לפיתוח השומרון".

אלקין: "מעולם לא היה קשר ישיר ביני לבין מנכ"ל החברה לפיתוח השומרון. אני מכחיש בתוקף את הטענות שהוא מייחס לי. בכל שנותיי כחבר כנסת ובכל פעילותי למען ההתיישבות ביהודה ושומרון תמיד פעלתי כחוק".

ציון פיניאן הסביר: "כמו כל חבר ועדת כספים הייתי שותף להעברות כספים. לא זכור לי שהעברתי כספים דרך השומרון, כמעט בטוח שזה לא היה. בוועדת כספים העברנו לכל מיני רשויות מקומיות, הייתי אצבע אחת מ-17. לא כל דבר שעבר זה אני העברתי, לא כל דבר שלא הועבר זה אני לא העברתי".

מיכאל מלמד מסר:"על שאלות אלה נשאלתי בעבר ומסרתי את תשובתי לגורמים המוסמכים".

באי כוחו של יו"ר המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה טענו: "הקלטת, במידה שהיא לא מבושלת, יש בה דברי התרברבות שאין קשר בינם לבין המציאות. היחידה החוקרת הבהירה באופן חד וברור בבית המשפט שמר מסיקה אינו נחשד בלקיחת שוחד לכיסו. מסיקה פעל במסגרת החוק על מנת להציל את החברה לפיתוח השומרון מקריסתה ומסגירתה, דבר שהיה מביא לפיטורי 150 עובדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר