חילופי האשמות

הרבנים הראשיים לישראל נגד סגן שר הדתות בן דהן

קרע עמוק נוצר בין הרבנים הראשיים לישראל - הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, לסגן שר הדתות ואיש 'הבית היהודי' אלי בן דהן • הרבנים שיגרו מכתב חריף נגד בן דהן שמצדו דוחה את כל האשמות • גורמים ברבנות טוענים כי בן דהן עומד מאחורי תחקיר נגד הרב לאו • לשכת בן דהן: "להד"ם" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: יונתן סינדל - פלאש 90)

קרע בין הרבנים הראשיים לסגן השר: בימים האחרונים נוצר קרע עמוק בין הרבנים הראשיים לישראל, הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו לסגן שר הדתות ואיש 'הבית היהודי' אלי בן דהן.

העימות המדובר יכול ללמוד כי לאחר הבחירות ש"ס ו'הבית היהודי' יתעמתו ביניהם מי יקבל את תפקיד שר הדתות הבא.

זה חודשים שסגן שר הדתות בן דהן לא נפגש עם הרבנים הראשיים, לטענתו מאחר והגר"י יוסף מסרב לפגוש אותו.

לאחרונה אף שיגרו הרבנים מכתב חריף מסוגו לשר הדתות נפתלי בנט נגד אלי בן דהן שמצדו לא נשאר חייב והגיב במכתב לא פחות חריף.

שיאו של המאבק בין הרבנות הראשית לבן דהן מגיע בימים אלו. תחקיר שמתפרסם אמש בחדשות 2 וב'וואלה', לפיו אשת הגר"ד לאו טסה עמו לחו"ל לכאורה בניגוד לחוק, מביא בכירים ברבנות, שאינם קשורים לרב לאו, להאשים את לשכת בן דהן בכך שהם אלו שעומדים מאחורי התחקיר, ומנגד לשכת בן דהן מכחישה זאת בתוקף.

ל"כיכר השבת" נודע כי במקרה או שלא במקרה פעל בשבועות האחרונים הגר"ד לאו בתקיפות למניעת מחטף בחירות פוליטי, כפי שהוא מגדיר, שהוביל סגן השר בן דהן ואשר עניינו הוא יציאה למכרזים משמעותיים בתקופת בחירות.

על פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה והחשב הכללי של משרד האוצר יש להימנע בתקופת בחירות מיציאה למכרזים, אך בניגוד להנחיות היועץ המשפטי והחשב הכללי בחר בן דהן לצאת למכרז משמעותי המנתק את מחלקת הבחינות מהרבנות הראשית והעברתה לידיים פרטיות.

הרב הראשי הגר"ד לאו (צילום: פלאש 90)

הגר"ד לאו יצא למלחמת חורמה במחטף הפוליטי שנעשה לדבריו בניגוד להנחיות החשב הכללי, כאמור, וכתב מכתב חריף לשר הדתות נפתלי בנט ובו נלחם על התעלמותו של בן דהן מכללי המנהל התקין והציב דרישה לעצור את המחטף הפוליטי עד לאחר הבחירות.

במכתב של הגר"ד לאו והגר"י יוסף לבנט, יוצאים הרבנים במתקפה חריפה נגד בן דהן, בין היתר הם כותבים: "נבקש את התערבותך המיידית לאחר הודעתנו למנכ"ל המשרד ולכבוד סגן השר אלי בן דהן כי אין לצאת למכרזים משמעותיים והיקפים כדוגמת הפעלת מערך בחינות לאלפי נבחנים בשנה בכל נושאי הרבנות והסכמתם".

"ולמרות כל זאת", מוסיפים הרבנים, "בתקופה רגישה זו בחרו הנ"ל להתעלם ועשו פעולה המתפרשת אצל רבים וטובים כמחטף בחירות. בפרט, כאשר לפעולה זו יש השלכות משמעותיות על ציבור אלפי הנבחנים המצריכים שיקול דעת נרחב, ולא במחטף, כגון עלויות האגרה הגבוהות ממילא ועוד עניינים שאין כאן מקום לפרטן".

הראשל"צ הגר"י יוסף (צילום: פלאש 90)

הרבנים הראשיים מוסיפים וכותבים לבנט: "נציין שעל פי הוראות החשכ"ל אין לבצע כלל מכרזים בתקופה זו, קל וחומר כשמדובר בנושא כמו בחינות הנוגע לאלפי נבחנים, עניין אשר עלול לגרום לפגיעה באמון הציבור בנו כנותני שירות".

"עוד נציין כי אין כל דחיפות ביציאה כעת למכרז לאחר שכל בדיקת הבחינות שהתעכבו מעבר לצורך הושלמה, ובדיקת יתר המבחנים מהעת האחרונה מושלמת בימים אלו וצפויה להסתיים ולעמוד בסד הזמנים שקבעו הגורמים הרלוונטיים, כך שממילא אין למכרז זה השלכה על מבחני העבר", כותבים הרבנים.

בהמשך המכתב הם מאשימים במרומז את בן דהן: "הנימוקים לאי הדחיפות המפורטים לעיל עלולים להעלות חשד כי יש יסוד לשמועות לפיהם יש גורמים פוליטיים המתעסקים בעניין זה ואע"פ שאין להתייחס לשמועות ללא ביסוס מכל מקום בתקופה רגישה זו, יש מקום לחשוש. עמדתנו היא כי יש להמתין עם ההחלטה עד לאחר הבחירות לכנסת הצפויות".

כאמור, בן דהן לא נשאר חייב והחזיר מכתב לא פחות חריף ללשכת הגר"י יוסף והגר"ד לאו. בין היתר כתב בין דהן: "אין זה ראוי שרבנים ראשיים יתבטאו בצורה כזו נגד מישהו לפני בירור העניין לעומקו".

סגן שר הדתות אלי בן דהן (צילום: פלאש 90)

לדברי בן דהן הוא לא נפגש עם הראשל"צ הגר"י יוסף זה כשלושה חודשים: "ודווקא הרב לאו עודד אותי רבות במהלך השנה האחרונה להוציא את המכרז".

באשר לטענה כי מדובר במחטף בחירות כותב בן דהן לרבנים: "תהליך הנמשך שנה ויותר מקרא מחטף?! זוהי האשמה שאין לה כל בסיס".

בהמשך המכתב מתייחס בן דהן לרמזים של הרבנים הראשיים כי ישנן עבירות נוספות שמבוצעות על ידיו וכותב: "הרמיזות האלו גרועות מהאשמה גלויה. אם יש לכם האשמות כלשהן, אז אנא תתכבדו ותגישו נגדי תלונה לגורמים המוסמכים".

לאחר המכתבים הקשים של שני הצדדים, והתחקיר נגד הגר"ד לאו, גורמים בכירים ברבנות הראשית, שאינם קשורים לרב לאו, מאשימים את לשכת השר בן דהן כמי שעומדים מאחורי התחקירים נגד הרב לאו ואומרים היום ל"כיכר השבת": "במשרד הדתות גם מצפצפים על המינהל התקין וגם בוחרים להכפיש לחינם את הרב לאו שמוסר את עצמו בשביל אלפי הנבחנים המגיעים לשערי הרבנות ומנסה למנוע מחטף פוליטי שיפגע בהם אנושות".

"כנראה שמשרד הדתות חפצים בשליטה ולשם כך הם לא בוחלים שם באמצעים כדי להשיג את מטרתם, אין לזה הגדרה אחרת מלבד ניסיון סחיטה", הוסיף בכיר נוסף ברבנות הראשית.

בלשכת בן דהן הכחישו ומסרו בתגובה: "באותה מידה סגן השר גם אחראי לסופות השלגים בארה"ב. להד"ם".

בלשכת הרב לאו מכחישים ואומרים כי אין להם שום טענה כלפי סגן השר אלי בן דהן.

מכתב התגובה של בן דהן. באדיבות יהודה שלזינגר - ישראל היום

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר