זעקת הקוזאק הנגזל / חיים כהן

במקום להשתמש בעיתון כדי להועיל, השתמשת בכח הזה להתאכזר על ציבור העניים. ועכשיו אתה מתלונן על עמותות שמאל ותקציבים שהן לכאורה מקבלות? מכתב לבנימין נתניהו (דעות)

חיים כהן | כיכר השבת |
בנימין נתניהו (Yonatan Sindel/Flash90)

בימים האחרונים מתלונן שוב ושוב ראש הממשלה נתניהו על הרדיפה שרודפים אותו ואת אשתו, ועל הפרשנים שכביכול "שוחטים" אותו בעיתונים השונים, ועל כך שהשמאל מנסה להדיח אותו מהשלטון דרך כל מיני עמותות, ושכולם עשו יד אחת נגדו, כדי להדיח אותו מכס ראש הממשלה.

אבל אני רוצה להזכיר לו כמה דברים:

לפני 7 או 8 שנים, כאשר נתניהו התמודד בפעם השנייה לראשות הממשלה, הלך ידידו המפורסם מלאס וגאס והקים עבורו עיתון. העיתון הזה פעל ופועל מאז בשלושה מישורים עיקריים. הוא "קנה" את בכירי העיתונאים והתחקירנים בארץ מהעיתונים הכי חשובים וגדולים, ואסף לצדו את גדולי הפרשנים המשפיעים ביותר, שעבדו כל אחד בעיתון אחר, וכך גייס מסביבו שלוש חומות שבסופו של דבר המטרה של כולם הייתה ועודנה להעלות אותו לשלטון, ולהותיר אותו שם. האמצעי הראשון הוא על-ידי ידיעות אוהדות בעיתון הבית הנפוץ כל הזמן כדי להפנות את דעת הקהל לטובתו, השני - הוא השמירה עליו מפני תחקירים מביכים, והשלישי הוא שליחת "הכלבים הנובחים" הבכירים שבעיתון הבית, לנשוך ולתקוף ולהשתיק כל העת את כל מי שרק פותח פה על נתניהו.

אותם פרשנים ותחקירנים שעמדו כעת לצדו, הם אותם אנשים שבשליחותו הישירה או בעקיפין היו ממררים את החיים לאחרים בתחקירים מקיפים, כדי לקדם אותו. אבל כעת, כשמישהו עקץ אותו, הוא טוען שכולם רודפים רק אותו. אבל אנחנו לא נשכח כיצד התחקירן מוטי גילת וחבריו בעיתונו של נתניהו עשו הכל כדי להשתיק, לרדוף ולחסום את סגן שר הבריאות ליצמן ואת יו"ר ש"ס דרעי, וזה רק משל קטן, ועוד בכלל מבלי להזכיר מה נעשה על-ידי אנשיו של נתניהו ועיתון הבית שלו לאהוד אולמרט בזמן כהונתו כראש ממשלה.

אם מסתכלים על המהלך הזה בפרספקטיבה של כמה שנים קדימה,, אנחנו יכולים לראות שמדובר במהלך מתוכנן היטב שאין ספק שאף הצליח לו מאד, עד כדי כך שהוא קנה לעצמו את השם "הקיסר", דהיינו - בלתי ניתן לערעור.

וכל זה למה? בגלל בשנים האחרונות, בזכות שלוש החומות האמורות, לא היה כמעט אף אחד שהעז לנסות לחטט מסביבו של נתניהו, עד כדי כך שבזמן הבחירות האחרונות, בכל פעם מחדש כבר היו מראש יודעים שנתניהו ימשיך להיות ראש-ממשלה.

בכל מערכת בחירות עשו הכל כדי למשוך אליו את דעת הקהל דרך העיתון, וכל מי שהעז לתקוף אותו, מיד "יצאו על ראשו" בכותרות אדומות וגדולות בעיתון הבית.

כעת, כשהוא נתון בפחדים שכולם מנסים להדיח אותו, צריך להזכיר לו שמי שהלך ופיזר את הממשלה היה לא אחר מאשר הוא עצמו, כי הוא היה בטוח שהוא ייבחר פעם נוספת לראשות הממשלה.

אבל מה לעשות שדברים משתנים.

אתה, נתניהו, מתלונן על כל מיני עמותות של השמאל שמשלמות הון עתק כדי להוריד אותך מהשלטון, אבל מי כמוך יודע שאם נעשה סדר במספרים, הרי שהכספים שנשפכים לאחרונה כביכול על-ידי כל מיני עמותות שאתה טוען שהן מהשמאל, אפילו לא מתקרבים לעשרה אחוז מהכספים שהבוס שלך השקיע באמצעות העיתון שלך כדי לשמור עליך כמו אתרוג.

במקום להשתמש בעיתון לדברים מועילים, השתמשת בכח הזה של העיתון דווקא כדי להתאכזר על ציבור העניים, כולל קיצוץ בקצבאות הילדים, כולל קיצוץ לישיבות, קיצוץ לכוללים, קיצוץ בתקציבים למשפחות ברוכות-ילדים, ולהפניית דעת הקהל לצדך בנושא גזירת הגיוס, ועוד ועוד. היה לך כח עצום ביד ואת היכולת "לקנות" את דעת הקהל, איתה יכולת לעשות ההיפך ממה שנהגת, אך בחרת לא לעשות את זה.

ואתה מתלונן על כספים שאחרים שפכו לטובתם?

למה אריה דרעי חזר?

שני פרשנים חרדיים כתבו השבוע במאמריהם, כל אחד בעיתונו הוא, כי אחד האנשים שהשפיע על יו"ר ש"ס אריה דרעי לחזור לפוליטיקה לאחר הפרישה שלו, היה המיליארדר החרדי מארה"ב שלמה יהודה רכניץ.

צרם לי מאד לקרוא את הדברים, כי זה ממש לא נכון. לפי מה שידוע לי, שני דברים אחרים הם שגרמו לדרעי לחזור להנהגת ש"ס: מכתבו של מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט"א, ושני מיליון השקופים.

הטור פורסם הבוקר ב"כל ישראל" מבית 'קו עיתונות'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר