"סבלו והקריבו מעצמם"

הרב מרקוביץ: עצורי הגיוס ישמעו דברי תורה מהמשיח

בשיחה שמסר לתלמידים, הבטיח ראש ישיבת פוניבז' של פלג המחבלים כי העצורים בכלא 4 בשל אי התייצבות בלשכת הגיוס, "יזכו לשמוע שיחה תורנית מהמשיח". לדבריו: "מי שמקריב מעצמו וסובל עבור לימוד התורה - שכרו גדול לאין ערוך ממי שהלימוד אצלו מגיע בנקל". הסכם השלום נשמר גם בסופ"ש (חרדים, ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ש מרקוביץ (צילום ארכיון: כיכר השבת)

שבת שקטה בישיבת פוניבז': בהוראת ראש הפלג הגר"ש מרקוביץ, התבקשו רבני פלג המחבלים בישיבת פוניבז' - כולל אלו שמתגוררים מחוץ לעיר - לשבות בישיבה, וזאת בכדי להרבות בלימוד במהלך השבת ועם צאתה, ולמנוע את שובן של המהומות.

סדרי הלימוד בליל שבת הסתיימו בשעה מאוחרת, כשתלמידי הפלג ברכו על השקט שהושג בתיווך המשטרה. את תפילות השבת בהיכל הישיבה התפלל הגאון רבי שמואל אריה לוין ראש ישיבת "חפץ חיים" בארגנטינה ותלמידו של מרן האבי עזרי, השוהה בימים אלו בארץ.

עם צאת השבת, נשא הגר"ש מרקוביץ דברים בפני הבחורים וקרא להם להתעסק בלימוד ולא במהומות: "כעת מתחיל שבוע חדש בו נשאיר מאחורינו את כל שעבר על הישיבה בשבוע החולף, ונצלול לעומקן של סוגיות בפרק "חזקת הבתים"".

הגר"ש מרקוביץ התייחס לבחורי ישיבתו שעדיין כלואים בכלא 4, ואמר כי פשוט לו ש"מי שמקריב מעצמו וסובל עבור לימוד התורה שכרו גדול לאין ערוך ממי שהלימוד אצלו מגיע בנקל".

עורכי הדין של הפלג השני "מנענו פרסום סרטונים -בשביל השקט"

"העצורים ישתתפו בשיעור של המשיח"

עוד אמר הרב מרקוביץ כי: "הסבא מרן הרב רצה שיוקם בישיבה ארון קודש ובו שני כסאות למלך המשיח ולאליהו הנביא, באומרו שפשיטא לו שבביאת המשיח הוא יבוא למסור שיעור בישיבה שעל קירותיה נחקק הפסוק "ובהר ציון תהיה פליטה והיה קודש"".

"ואני מעיז להוסיף, כי הבחורים שסבלו בשביל לימוד התורה והקריבו מעצמם, הם אלו הראשונים שיזכו להשתתף בשיעור הזה".

יצויין, כי גם הערב (מוצ"ש) נשמר הסכם השלום הזמני בהיכל הישיבה, כאשר צד המחבלים הוצב בצד צפון וצד השונאים בצד דרום. גורמים בשני הפלגים הביעו הערכה לממ"ר דן שמעון לביא על התערבותו במגעים להבאת השקט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר