2,089 מיליארדרים חיים בעולם בשנת 2015; מי הישראלים בדירוג?

מספר שיא של מיליארדרים חיים בעולם בשנת 2015 כשהמיליארדרים מתחלקים בין ארצות הברית, סין, הודו, בריטניה ורוסיה • איש העסקים החרדי דן גרטלר דורג במקום השני ברשימה הישראלית עם לא פחות 2.3 מיליארדי דולרים (ברנז'ה)

דן גרטלר (צילום: י' בלינקו, אתר חב"ד COL)

החרדי העשיר בעולם - דן גרטלר: דירוג המיליארדרים העולמי שפרסם אתר האינטרנט הסיני Hurun Report מעלה כי שנת 2015 היא השנה עם הכי הרבה מיליארדרים שמסתובבים ברחבי העולם. על פי הדיווח, בשנת 2015 ישנם לא פחות מ-2,089 מיליארדרים בכל העולם.

המספר הרב ביותר של המיליארדרים הוא בתחומי ארצות הברית, כשהם מעדיפים את העיר ניו יורק שם מתגוררים לא פחות מ-100 מיליארדרים. לאחר ארצות הברית ניתן לראות ברשימה את סין, הכלכלה הגדולה בעולם, ולאחר מכן ניתן למנות את הודו בה מסתובבים יותר מיליארדרים מבריטניה ורוסיה.

ארה"ב עדיין מחזיקה בכתר, עם 537 מיליארדרים, אך סין לא הרחק מאחור עם 430, אחרי שהוסיפה 72 מיליארדרים בשנת 2014. הודו מחזיקה כעת במקום השלישי, אחרי שהעלתה את מספר המיליארדרים מ-70 ל-97, תוך עקיפתן של רוסיה (93) ובריטניה (80) בדירוג.

בראש הרשימה הישראלית - החרדי דן גרטלר

בראש רשימת המיליארדרים מככבים מייסד ענקית התוכנה מיקרוסופט, ביל גייטס, שהגיע למקום הראשון עם הון של לא פחות מ-85 מיליארד דולרים. במקום השני נמצא קרלוס סלים המקסיקני שמחזיק בהון המוערך ב-83 מיליארדי דולרים.

מבין היהודים העשירים בעולם ניתן למנות את מארק צוקרברג שהתברג בעשירייה הראשונה כמו גם את פטרונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלדון אדלסון, שזכה למקום גבוה בדירוג.

מבין הישראלים ניתן למנות במקום הראשון את סטף ורטיימהר עם הון של כ-3.5 מיליארדי דולרים. במקום השני התברג החרדי העשיר בעולם, דן גרטלר, שמציג הון מוערך של לא פחות מ-2.3 מליארדי דולרים אותם עשה בעיקר במכרות היהלומים באפריקה ובמספר השקעות מוצלחות נוספות ביבשת השחורה.

ברשימת הישראלים העשירים ניתן למצוא גם את מריוס נאכט, ממייסדי ענקית האבטחה הישראלית צ'ק פוינט, שהתברג לראשונה ברשימת המיליארדרים. ושנחשב גם לתומך נלהב של מיזם ההייטק החרדי קמא-טק שמסייע לחרדים להשתלב בתעשיית ההייטק הישראלית.

רשימת הישראלים העשירים בעולם - מתוך ynet:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר