תקנון הצניעות של עלוני הפרסום נחשף: בושם לגבר ושיעורי נהיגה לנשים - מחוץ לתחום

תקנון עלוני הפרסום בבית שמש שהגיע לכיכר השבת, מציג את רשימת הפרסומות האסורות: פאות ארוכות, שיעורי נהיגה לנשים וצלליות של ילדות- אסור. במקום צימרים, כדאי להשתמש בביטוי 'חדר להשכרה' (מעניין, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך התקנון)

מה אסור ומה מותר לפרסם בעלוני הפרסום החרדים? תקנון שהופץ למפרסמים בבית שמש והגיע ל"כיכר השבת" מציג את רשימת הדברים האסורים והמותרים בפרסום, וכן התניות לצילומים שונים, גדלי עמודים לפרסומות וחלוקה של העיר לאזורים בהם חלק מהדברים מותרים.

בין התמונות שאסור לפרסם, ניתן למצוא: תמונות או צלליות של ילדות, תמונות גברים המשמשים להדגים מוצרים (דוגמנים), תמונות של פאות, שיער, מוצרי איפור וקוסמטיקה, מוצרי הסרת שיער ומוצרים בישום צריכים "להיות בצורה מעודנת". כמו כן נאסרו לפרסם תמונות של מיטות טיפולים.

בקטגורית החוגים והקורסים שאסור לפרסם נמצאים: חוגי ג'ודו, איגרוף, אמנות לחימה, ואף מודעות של "ארגון י.נ.ר, ארגון שלב, מכון אחיה וכדומה", לימודי נהיגה לאישה ולבחורי ישיבות, "בתי ספר לשחקנים, שחקניות, זמרים וכל המסתעף". כמו כן נאסרו לפרסום אירועים מעורבים, ערבי שירה וחזנות - גם נפרדים, בדרנים והופעות לנשים של זמרות חרדיות.

חופי ים מותרים לפרסום בתנאי שהחוף מאושר על ידי הועד לטוהר המחנה, קניונים - אסורים מלבד ענייני רפואה ולאזור מסויים בעיר.

תקשורת וטכנולוגיה - רק מה שמאושר על ידי וועדת הרבנים לענייני תקשורת. בנוסף, אסור לפרסם אתרי אינטרנט, מקומות העבודה דרך האינטרנט וציון מושגים משם.

תחת הקטגוריה "מילים או מושגים לא צנועים או אסורים" מתברר כי אסור לפרסם: דברי גניזה. צימרים (ניתן לכתוב חדרים להשכרה), שימוש במשפטים ובמושגים רוחניים לצורך שיווק, משחקים ומושגים לא חרדיים, בושם לגברים, בגדים האסורים בלבישה, פירוט איפור וקוסמטיקה. שמות המוצרים מבלי התייחסות לגוף האדם, פירוט הלבשה אישית, פירוט מילים בקורס התעמלות, בקורס דיאטה. בהסרת שיער רק בצורה עדינה ובאישור המבקר.

פירוט מילים בטיפולי פנים. מטריף, משגע, מדליק, מכון יופי ומושגים בלתי חינוכיים. עיצוב הגוף, חיטוב הגוף, מחטבים, טיפוח הגוף, כושר גופני. צביעת פנים, החלקת פנים, איפור קבוע, עיצוב גבות, צביעת גבות, צביעת שיער עיצוב שיער (במקום זאת ניתן לכתוב טיפולי פנים טיפול בשיער, תסרוקות)

"אין לפרסם פאות ארוכות" נכתב בהמשך התקנון, "שביל לבן, שיער משי, שיער דק דק, מראה טבעי. (במקום זאת ניתן לכתוב: מכירת פיאות, תיקוני פאות). הריון, לידה והנקה ושאר דברים שהצניעות יפה להן צריכים אישור מיוחד מהמפקח".

"אין לכתוב שמות פרטיים של נשים, שירת וריקודי נשים ואפילו שמות גברים במוצרי נשים. כגון: פאות ראובן כהן). בנוסף אין לכתוב מושגים צבאים כגון משטרה ואקדמיה או מוסדות חינוך שאינם חרדים מובהקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר