הרשימה הסודית של הבנק בשוויץ נחשפת. כמה הפקידו הישראלים?

הרשימה הסודית של בעלי החשבונות בבנק HSBC בז'נווה שבשוויץ נחשפת, ומגלה נתונים גם על היקף ההפקדות של הישראלים הממוקמים במקום ה-6 עם 10 מיליארד דולר ב-6,200 חשבונות. וכמה עקרות בית? (כלכלה)

דודי סילבר | כיכר השבת |
HSBC: המיליארדים של הישראלים בוויץ נחשפו (אוראל כהן - פלאש 90)

מיליארדים שקופים: בשבועות האחרונים נחשפת הרשימה הסודית, של בעלי החשבונות בבנק HSBC, סניף ז'נווה שבשוויץ, שהחזיקו בחשבון בין השנים 1988-2007. כמה מהם ישראלים? בשורות הבאות מעט נתונים על הרשימה היוקרתית, הנתונים נחשפים על ידי ארגון התחקירנים הבנילאומי ICIJ, ומתפרסמים ב"דה מרקר".

על פי הנתונים ישראל נחשבת למדינה עשירה, שתושביה העשירים משתדלים לשמור את כספם מחוץ למדינה. במקום הראשון ברשימה נמצאים כמובן תושבי שוויץ, עם 31 מיליארד, אחריהם ברשימה אזרחי אנגליה וונצואלה, 4,183 אמריקנים החליטו להפקיד 13.4 מיליארד דולר בבנק השווצרי, אחריהם הצרפתיים ובמקום ה-6 והמכובד נמצאים הישראלים ש-6,200 מתוכם הפקידו סכום של 10 מיליארד דולר. חשבונות הקשורים לישראלים, וכללו סכום של 10 מיליארד דולר. 55 לקוחות מוגדרים כתושבי פלסטין, והם הפקידו 148 מיליון דולר.

אם ננבור יותר בנתונים הישראליים, נמצא ש-17 מהחשבונות יש יותר מ-100 מיליון דולר, בכ-200 מהחשבונות יש 10 מיליון דולר, ובכ-1,350 יש כמיליון דולר. נתון מעניין, 350 מבעלי החשבונות הצהירו כי הן עקרות בית ו-400 אמרו שהם פנסיונרים.

הרשימות האלה מתפרסמות, לאחר שעובד הבנק לשעבר העונה לשם ארווה פאלצ'יני, לקח אותם והעבירם לממשלת צרפת, שעיבדה את הנתונים והעבירה את חלקם למדינות הרלוונטיות.

יצויין, כי על פי החוק הישראלי אין איסור להחזיק בחשבון זר, אך יש צורך לדווח לרשויות המס ולרשות להלבנת הון, על כל הכנסה מחשבון זה.

מבנק HSBC, נמסר בתגובה לארגון התחקירנים, כי בזמנו הסטדנרטים בבנק היו נמוכים, והם שונו, ונעשתה רפורמה משמעותית להוצאת לקוחות שאינם עומדים בסטנדרטים, או לא מצייתים לחוקי המס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר